29 Kasım 2011 Salı

Miletoslu Aspasia


Miletoslu Aspasia, kendi devrinde (yaklaşık 2500 yıl önce) ege kıyılarının geleneklerinde devrim yapmış bir insan. Yabancı uyruklu insanlarla evlenmenin yasak olduğu bir dönemde, şehrin yöneticisiyle evlenmiş, kadınların hiçbir değer görmediği bir ülkede kendi bilim okulunu açmış bir insan; tarihteki ilk feminist yaklaşıma sahip kadın belki de. Bu bakımdan yeri çok özel. A. Semih Tulay da bu önemli insanın hayatını kaleme almış ve güzel bir iş yapmış; tarihsel açıdan. Zira edebiyat adına pek çok eksik içeriyor bu kitap. Kendisi çok değerli bir akademisyen, önemli bir araştırmacı olabilir ancak iyi bir yazar değil. Yani, okuduğunuzdan edebi anlamda keyif almak yerine öğrenme keyfini yaşayabilirsiniz, her tarihi romanda bunca bilgi ve detayı bulamazsınız, o açıdan mühim.

*Puanım 7/10

22 yorum:

Nida ersin dedi ki...

İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Klasik Arkeoloji Bölümü’nden mezun olduğuna binaen, antik çağlarla fazlasıle ilgili A.Semih Tülay, ve 2500 yıl öncesi Feminist bir yunan kadının aşk öyküsünü kitap haline getirmiş, ilginç,,ilk fırsatta okumayı arzu ediyorum:)

francesca mckennitt dedi ki...

Umarım okur ve beğenirsiniz :)

Lulu dedi ki...

Bu kitabin adini bile duymamisim:( Cok guzel kitaplar kesfediyorsun, sayende biz de ogreniyoruz:)

francesca mckennitt dedi ki...

Blogumun amaçlarından biri bu zaten, keyifli oluyor :)

crazywomanrosemary dedi ki...

HIMM! İlk feminist yaklaşımcı bir kadın..bak bu konuyu arkadaşlarımla hemen paylaşmalıyım..:))Kitapta hazır 7 almış ilk fırsatta alınmalı..:)

kozmik pezevenk dedi ki...

çok ilgimi çekti en kısa zamanda alacağım..

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; hihihi di mi :) dediğim gibi araştırma açısından çok güzel ancak çok edebi ya da akıcı bir kitap değil, baştan uyarayım :)

francesca mckennitt dedi ki...

kozmik pezevenk; ne hoş :) rumuzuna da çok güldüm ayrıca :)

Deniz Bilgen Çakır dedi ki...

Bunu beğendiysen şunu da beğenirsin; İskenderiyeli Hypatia. Yazarı da Maria Dzielska. Okumadıysan mutlaka oku derim.

francesca mckennitt dedi ki...

Aa okumadım, okuyayım o zaman, teşekkür ederim :)

deeptone dedi ki...

duymamışım bu kadını.
:)
ama mileti peek severim.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Milet burnumun dibinde olmasına rağmen hala detaylı inceleyemememe ne diyorsun :)

deeptone dedi ki...

didime yakın evet.
bi de pirene mi ne vardı orda.
milet müthiş ama.

evde değilsin sanmıştım.
arkadaşlarına gittin sanmıştım.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Evet ikisine de gidemedim, şaka gibi :( Senelerdir erteliyorum, nasıl olsa yakın diye. Uzaktakilere hep gidiyorum ama :))

I-ıh bugünlerde sıra onlarda, onlar gelecekler bize :)

inanirsakolurbence dedi ki...

fran çok kayıpsın yahuu:D

francesca mckennitt dedi ki...

Sorma canım ya, bilgisayara oturmaya vakit bulamıyorum desem yeridir. Yine her şeye aynı anda yetişmeye çalışıyorum, nete genellikle telefondan giriyorum ama blog yazacak kadar da kapasiteli değil benim telefon. Ondan böyle oluyor:/

inanirsakolurbence dedi ki...

Tahmin ettim:) Yoksun dedim ya anında geldin ama eheheh:)

Ay sorma benim telefon da öyle , bilmeden aldım acemilik işte:)

francesca mckennitt dedi ki...

Hahah telepati :) Senin özel güçlerin var zaten :))
Ya benimki eski, ondan öyle. 3 senedir kullanıyorum, buna bile şükür yani :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Tabi canım buna şükür:) Ee okul nasıl gidiyor bakim:)

francesca mckennitt dedi ki...

Güzel güzel :) Maillerine bak :)

Mia Wallace dedi ki...

hiç bi fikrim yok kitapla ilgili ama sen 7 verdiysen öyledir o :)

francesca mckennitt dedi ki...

:)) ay canım. pek duyulmamış bir kitap zaten :)