5 Ekim 2011 Çarşamba

Foça Kibele Tapınağı

Yaptıklarımı geriden yazma konusunda gittikçe kendimi aşıyorum; taa 2010 yazında Foça'ya gittiğimde çektiğim fotoğrafları yeni yükleyebildim. Aslında benim amacım Foça falan değildi, tek derdim Kibele Tapınağı'nı görmekti, o arada Foça'yı da gezmiş oldum.



Buralardan geçip Kibele Tapınağı'na ulaşıyorsunuz. Aslında daha pek çok yerden geçiyorsunuz zira Foçalılar nedense bu tapınakla pek ilgilenmedikleri için sürekli yanlış tarif verip kafanızı karıştırıyorlar.


Geriye pek bir şey kalmadığı için önemsiz bir "kalıntı" niteliğinde onlar için. Oysa, kimbilir ne zaman Komutan Dionysos adını duysam aklıma Kibele Tapınağı gelir. Burası, şahane deniz manzaralı bir tapınak. Zamanında inşa edenler işlerini iyi biliyorlarmış yani.


Şöyle bir şey:



Eğer Foça'ya geldiyseniz buraya da gelin. Ama uzaklardaysanız, benim gibi kilometrelerce öteden gelmenize gerek yok; hayalkırıklığına uğrayabilirsiniz.

10 yorum:

Kulisteki İnsan dedi ki...

2 ay önce Marmarise gittim. Senin anlattıklarına benzer birşey yaşadım. AMOS antik kentini gezmek istiyordum. Gezdim de. Ama ne tam yerinin biliyordu insanlar ne de antik kentin antik kentliği kalmıştı. Tam anlamıyla bakımsızlık abidesi şeklinde duruyordu. Antik kentin içindeki tiyatroya giden merdivenler bakımsızlıktan yürünemez durumdaydı. Tabelaların bir kısmı yok, olanlarında yazıları silinmişti. Yani özetle, bu ülkede geçmişi silmek için uğraş veren ve Türk ismi dışında hiçbirşeye katlanma gücü olmayan insanlar yaşadı yaşıyor. AMOS antik kenti Osmanlıdan kalmış olsa acaba böyle mi olurdu diye düşünmeden geçemiyorum...

francesca mckennitt dedi ki...

Kesinlikle. Antik döneme ait eserler yok ediliyor, kumların altına gömülüyorken Osmanlı'ya ait şeyler olmasa bile maketle vs bir şekilde hallediliyor. Ben tarihin objektif olmasından yanayım her zaman ama tabii bu ülkede olamayacağı apaçık ortada.

Kulisteki İnsan dedi ki...

Bu ülke tarihinin nasıl başkalaştırıldığını birazcık dolaşıp inceleyerek öğrenebiliriz. Köy isimlerinin değişimini, hatta apartman isimlerinin bile... Harbiye Şişli arası yürüyüşe çık ve apartman isimlerine bak. Ama apartmanın kapısının çevresini iyi incele. Görünür şekilde yazan isim dışında emin ol silik kalmış eski ve esas ismini göreceksin. Örnek: Türk kelimesi içeren bir apartman ismi kırmızı üstü beyaz yazıyor ve 20 metre uzaktan okunabiliyor. Yaklaşıyorsun ve apartman kapısının hemen solunda duvar rengi ile bütünleşmiş silik ermenice veya rumca bir isim yazıyor. Bu topraklarda yaşayanlardır tarihi yapanlar. Yazanlar değil...

francesca mckennitt dedi ki...

Doğru diyorsun :) Bizimki, bize gelince "işgal", başkalarına gelince "fetih" olan cinsinden bir yaşam tarzı. Tamamen ırkçı ve dar bakış açısına sahip bir yaklaşım, tersini söylemek ne yazık ki vatan hainliği oluyor.

crazywomanrosemary dedi ki...

6 yıl kadar oluyor eski foça ve çevresini gezdiğim ama Kibele Tapınağını gezmemiştim..:))

Ara yüüzü taşkonakları bakım istiyordu..şimdilerde nasıl restore edilen konaklar var mı?

francesca mckennitt dedi ki...

İnternette var olduğu yazıyor ama ben rastlamadım o kadar dolaşırken, bilmiyorum ki :) Hoş yer ama di mi Foça :)

deeptone dedi ki...

foça deyince akla fok ve balık yemek gelir. kaç defa gittim ama kibeleyi görmedim. ya kibele bi yerde daa vardı orda gördüm ama nerdeydi unuttum.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Fok mu gelir fok yemek mi gelir :S Ama liman kenti olduğunu düşünürsek tabii ki balık gelir :) Bergama'da var benim duyduğum bi de ama aynı tapınak mı acaba bilemedim :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Gerçekten aştın kendini neden bu kadar geç yazıyorsun Frannes ben erteleyince yazamıyorum hevesim kaçıyor:)

Deep o sevimli fokları mı yemiş:D Kendini anlatamadı sanırımsam hayır gerçekten fok yiyosa bundan sora onla olan bilok arkadaşlığımızı gözden geçirmeliyiz:D

Daha çok yaz Fran ben bi hafta kaybolup geliyorum iki yazı yazmışsın.Tembel blogger seçicem seni:)

francesca mckennitt dedi ki...

:))
İki sebebi var, hem şu sıralar evde fazla duramıyorum hem de bakıyorum doğru düzgün yorum falan gelmemiş; demek ki daha fazla okunmamış deyip biraz bekletiyorum yazıları. Daha fazla insan okuyabilsin diye :)

Hehehe bence de yememiştir, yoo yoo yememiştir :p

Aslında benim de kaçıyor ama böyle aylar sonra anca geliyor :p