29 Ekim 2011 Cumartesi

Cumhuriyet Kutlama-ma-ları

Son yıllarda çok garip şeylere şahit oluyoruz. Bazen büyük protestolara hedef olsa da bu şeyler, çoğunlukla sindiriliyor. Susmak en güzel silah oldu şimdilerde. "Ben öyle bir şey demedim ki." deyip, düşüncelerimizi yok sayabiliyoruz.


Kötü haftalar geçirdik. Ardı ardına bir sürü şehit verdik, derken deprem oldu yüzlerce vatandaşımızı yitirdik. Deprem bölgesinde de, başka bölgelerde de son derece çirkin hareketleri ve söylemleri gördük, dinledik. Ama sanırım bu sefer elimizden geleni yaptık.


Gelelim yeni modaya. Neredeyse tüm Türkiye'nin seferber olduğu yardımları kesmeye çalıştığı iddiaları ayyuka çıkan hükümet, "çok üzüldükleri için" Cumhuriyet Kutlamalarını iptal etti. Zaten 29 Ekim, 10 Kasım gibi günlerde nedense(!) törenlere katılmamakta direniyorlardı, bu da bir bahane oldu. Cumhuriyet tarihinde ilk defa kutlamalar iptal.


Peki, tüm bu olan bitene rağmen biz hayatımıza devam etmiyor muyuz? Ediyoruz, etmek zorundayız. Elimizden geleni yapıp, ardından kendi yaşantımızı sürdürmek mecburiyetindeyiz, hayat bunu gerektiriyor. Mesela haftaya kurban bayramı var. Gündem yüzünden bayram ziyaretleri yapılmayacak mı, kurbanlara kesilmeyecek mi? Hepsi olacak. Kutlamaların iptal edilmesinin mantığı nedir çözemedim. Aa pardon, artık yapılan işlerde mantık aramıyoruz.


Cumhuriyet kurulduğu için, demokrasi rejimi var olduğu için iktidara oturan şahıslar demokrasiyi görmezden geliyor. Laiklik sayesinde okullara gidebilen kızlar, laiklikle dalga geçip eleştiriyor. Olaylar çok absürt bir hale geldi. Yine de, diyoruz ki Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.

20 yorum:

Syrakusa dedi ki...

Körlerin ülkesinde tek gözlü kral oldu. Olan budur. ne diyorsa o. Bu hale getirenler üstlerine alınmayan kaderci, allahçı, bir dilim ekmek yemeyi yaşama sayan zavallı bir sürü. Zaten şimdiye dek o ekmeği yiyemedikleri için bugün bir kuru ekmek parçasını vereni ilah gibi görüyorlar. Başlarına gelecek hiçbişey için üzülecek değilim.

uysalanne dedi ki...

cUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN :) dilimiz çok şey söylemek istiyor, en güzel yönetim şeklimiz cumhuriyet bunu acı bir şekilde özlemle anmak istemiyorum, duam nice yıllar boyunca Cumhuriyet Bayramımızı kutlamak sevgiler

Bolat dedi ki...

Bende sizinle aynı görüşteyim!

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Lanet olsun yaa bunları başımıza çıkaranlardan utanıyorum gerçekten !

Lô - Lâ dedi ki...

nihayet rengini belli ettirdi . ama yina anlamaz millet !!

acilimi ampulune patlasin ..

kutlu olsun bayramimiz !

gururla !!

francesca mckennitt dedi ki...

Syrakusa; sürü tanımını tebrik ettim, her ne kadar hepimiz eşitiz desek de öyle bir grup var ki "onlar insansa biz neyiz" düşüncesine sebep oluyor. Sadece yiyip içip uyumaktan ibaretse yaşamları, bir kere bile düşünmeden ölüyorlarsa hayvanlardan ne farkları var?

francesca mckennitt dedi ki...

uysalanne; evet, umuyorum ki -di'li geçmiş zaman kullanmak durumunda kalmayız bu günler için ileride.

francesca mckennitt dedi ki...

Bolat; :) hoşgeldiniz.

deeptone dedi ki...

seni merak ediyordum. sanırım keyfin yok son olaylardan sonra.

haklısın tabii ki. atatürkü unutmayız unutturmayız. valla hayranım ona. layık olmaya çabalıyoruz.

e tabii hayat devam ediyor. ama yaşama morali yok doğru.

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; sen neden utanıyorsun canım onlar kendilerinden utanmıyorken.

francesca mckennitt dedi ki...

Lo-la; rengi en baştan belliydi ama insanlar hala, hala anlamamamızlıktan geliyor inanamıyorum. Okula metrobüsle gittiğim için her gün yüzlerce insanın konuşmasına şahit oluyorum ve öyle şeyler duyuyorum ki hayret etmemek mümkün değil.

francesca mckennitt dedi ki...

deep; o kadar şeyin üstüne blogu normal haliyle devam ettiremiyorum, dalga geçer gibi olur diye. Mecburen gündem hakkında yazıp bırakıyorum. Bir de vaktim yok şu sıralar işin doğrusu, bilgisayara oturasım bile gelmiyor yoruluyorum. Ben de hayranım, yoksa normalde hiçbir ideolojiyi kabul etmem :)

crazywomanrosemary dedi ki...

İnan ki şaşkınım,insanımızın vefasızlığı içimi acıtıyor gün be gün..Cumhuriyetin gelmesiyle demokrasinin işlevselliğiyle gelmediler mi bu mevkilere hala kutlamadan kaçınma neyin nesi anlamıyorum.Tamam acılarımız var.Kutlamalar şölen yerine sadece tören olarak yapılabilirdi.İstiklal marşımızı okuyup şehitlerimize saygı duruşunda durmanın nesi şenlik havasında anlayamadım.Yazık diyorum yurdum insanı çok şeyi atlıyor.Değerlerimiz,değersizleştirildiğinde nasıl bir araya getirilecekler düşünmüyorlar bile..

Nida ersin dedi ki...

29 ekim cumhuriyet bayramı kutlamalarını düğünlerde göbek atmakla eş görenlerin düşünce özürlü olmaları lazım, yada bir kasıtları:)

düşünüm klişileri beyinlerinde art niyete odaklananlar, sözde yasalarla, yasaklarla insanların milli bayramlarını kutlama hakları kuralsız gasp edebiliyor!

iki elim olay yaşayan ülkemizde Cumhuriyet bayramımız daha ihtişamlı kutlanabilseydi halkımızın vicdanları daha rahat edebilecek, acılarını da kutlamalarla bir nebze olsun huzura dönüştürebleceklerdi:D

girlythings dedi ki...

Fransım nöörüyosun?
Ben de mimin var :)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; maalesef çoğu insan cebine giren paradan, aldığı kömürden daha fazlasına bakmıyor. Duygu, vefa, çok eskilerde kalmış gibi sanki. Bence de, ufak bir tören bile olsa yapılmalıydı.

francesca mckennitt dedi ki...

Nida ersin; ihtişamı geçtim, doğru düzgün bir anma bile yapılmadı, çok yazık bence.

francesca mckennitt dedi ki...

girly; napıyım sen napıosun :) tamam bakıciim teşekkür ettim :)

Mia Wallace dedi ki...

francescam..

harika yazmışsın. bu olaya ben de çok üzüldüm. çook sinirlendim!

hala aklım almıyor ama biz kendimizce kutluyoruz napalım.. 88. yılımız kutlu olsun CUMHURİYETİN!

francesca mckennitt dedi ki...

Sinirlenmemek mümkün değil, çünkü bir yandan düğünlere gidip bir yandan üzüldüklerini beyan etmeleri çok yazık. Hayır bir de insanların umursamaması.. Neyse.