26 Eylül 2011 Pazartesi

Tesla'nın Kutusu

"Olasılıkla insanlık tarihinin en büyük dehasının eşliğinde bilim, felsefe ve tarihle dolu bir edebiyat festivali var. Sen katılana kadar yok."



Bu arka kapak yazısından da anlaşılacağı üzere, aynı konunun içinde farklı temalar var. Nikola Tesla gibi bir dehanın hayatını anlatırken, sırf bir biyografi değil bir bilgi yumağı sunmuşlar. Burada anlaşılmasa da kitabın kapağı da tamamen metalik gri; Tesla'nın elektrik aşkına ithafen.


Ben bu kitaba bayıldım. Hem çok yönlü olması, hem bilgilendirici olması, hem akıcı olması; her yönden cezbetti beni. Sevdiğim birkaç bölümle yazıyı noktalayalım:


"-Neden elektriği çaldınız?
-Hayır hayatım, elektriği çalmadım. O her zaman benimdi."


"Uzaydan da gelmedim, gelecekten de. Ve bu da sihir değil sadece bilim, saf mühendislik. Büyü, din, okült, tüm bunlar burada, Yeryüzü'nde hayata geçirilebilecek tüm harika şeylere inanmamak için bir bahanedir."

*Puanım: 8 / 10

12 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

ilk dialog öyle güzel kii.. sırf o yüzden okumadan da olsa puanın 10 üzerinden 10! :)

francesca mckennitt dedi ki...

Di mi, ben de bayıldım ona, hatta hemen okumaya başlamamın sebeplerinden biri oydu :)

deeptone dedi ki...

adamı biliyom da kitabı da biliyom ama okumadım hemen okuyim.

a bak bi de bi kitap daha var. fizikçi robert feynman'ın yaşamını anlatan. mutlaka oku. çok zeki ve eğlenceli.

"eminim şaka yapıyorsunuz bay feynman" :)

Nida ersin dedi ki...

Nikola Tesla hırvatistanda doğmuş, papaz oğlu olmasına rağmen anladığım! çok gerçekçi ve zeki oluşu, inanç yönünü etkilemiş, teoloji yanı ağırlıklı, büyü,okült vs ve varsıllıklara güvenmeyen,hatta inanmayan bir yapısı var.
Tabi ki, 1880 li yıllarda 6 lisanı ana dili gibi konuşan kişiye hayran olmamak elde değil, kitabın özetini koumuştum, sırp olduğunu ve amerikada l943 te vefat ettiğini öğrendim idi:)

selen'cim bende postuna puan verebilirim herhalde. 10 üzerinden 8.8!)acaba kesinti neden?? puan konusunda biraz nekezimdir, Hocalarınıza nispetle:)

Cyberduck dedi ki...

Alternatif Akım'ın mucidi, Nikola Tesla (: Ayrıca Dünya'nın merkezine bırakmış olduğu fiziksel buluşları ile elektronik / elektro mekanik / mikro-elektronik temellerini atarak, müdavimlerinin gönlünde taht kuran salt bilim ışığı, elektrik aşığı mutena şahsiyet.

Jeneriğe olan katkını da göz önünde bulundurarak, az önce kitabını sipariş ettim :). Sana da iyi okumalar,

****

Saygı ve Sevgilerle...

francesca mckennitt dedi ki...

deep; oku oku. Biliyorum ya, önermiştin daha önce. Listemde ama hala alamadım :/ Şuan Karamazov Kardeşler'i okuyorum, yapıştım kaldım bitiremedim bi :))

francesca mckennitt dedi ki...

Nida Ersin; evet oldukça zeki ve enteresan bir insan. Vallahi çok güzel kitap ama mükemmel dediğim bir kitap çıkmadı ki şimdiye kadar, 8 yine iyi bence :)

francesca mckennitt dedi ki...

Cyberduck; Tesla'ya hayranım ben zaten, hele okuduktan sonra hayranlığım daha da arttı :) Etkili olmasına sevindim, umarım beğenirsin sen de :) Teşekkür ederim, sevgiler.

inanirsakolurbence dedi ki...

Tesla uzaydan gelmedim diyor ama zekasının yüksek bi yerlerden geldiğine şüphem yok:)

Bildiğim kadarıyla Tesla bedava aydınlatmayı sağlayacak elektriği elde etmiştir ama bu çıkar sahiplerinin işine gelmediği için engellenmiştir hala da engellenmektedir:)

Einstein ile arasındaki çekişmeyi anlatan bir film izlemiştim adını hatırlayabilirsem yazarım:)

Anlatılana göre Tesla'nın aklına gelen fikirleri yazması , geliştirmesi bütün zamanını alıyor ve bulduğu şeylerin patentini almakla uğraşmayı zaman kaybı olarak görüyor.Pek çok icadın fikir babası bu adammış özetle:)

francesca mckennitt dedi ki...

Evet canım, radyonun asıl mucidi de o. Einstein'ı bilmiyorum da, Edison'la aralarında feci kapışma var; Edison doğru akımı, Tesla alternatif akımı savunuyor; tabi Edison kapitalist Tesla değil. Onları da anlatıyor kitapta hep :) Çok garip alışkanlıkları var falan, okumak lazım ya :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Ay Edisondur o ya Einstein beni andı sanırım:D

Çok önce izledim ben filmi tam olarak hatırlamıyorum ama bunları anlatıyor özetle.

Ama bu adamla ilgili pek çok efsane var çok esrarengiz ondan ilgimi çekiyor:D

Philadelphia Deneyi'nden bahsetmiş mi kitapta

francesca mckennitt dedi ki...

Evet ama ilgi çekmeyecek gibi değil ya :) Yok yok genellikle özel hayatı ve düşünceleriyle ilgili.