7 Eylül 2011 Çarşamba

Mutlu olmak için gizlen

Rögarın kapağını kapattım ve bitti. Yüzyılların oluşturduğu kanalların yarattığı sınırın, içimizde yarattığı sınırsızlık hissi bitti. Yeryüzüne, yersizliklerin yüzüne geri döndük.

O'nu 3 yıldır tanıyorum. Komşularımız bizi "cataphile"ler olarak adlandırıyorlar. Yaşamının çoğunu Paris'in kayıp tünellerinde, garip arkadaşlarıyla garip şekilde eğlenerek geçiren garip çift. Oysa bizim yeraltına kaçmamızın sebebi bu zaten. Sınıflandırma, ayrıştırma, uzaklaştırma döngüsü. Biz birbirimizi hiçbir şey olarak adlandırmıyoruz. "Hiç" olmak güzel şey. Boşlukla bütünleşmek değil midir yaşamın amacı?

Kireçtaşı çıkarmak için toprağı delik deşik eden işçiler bilmiyorlardı elbette yeni bir akımın lideri olacaklarını. Kullanıma kapatılan tüneller, zamanla toplu mezarlara, teknoloji harikası metrolara evsahipliği yaptı. Ah, bir de bize elbette. Tünelleri kendimize göre düzenleyip, karanlığa gömülmekten zevk alan insanlara. Yani "cataphile"lere. Kendi özgürlüğümüzün tadını çıkarıyoruz, başkaları dalga geçmekten zevk alsa da. İşte biz, gizlendikçe mutlu oluyor; mutlu oldukça bunu etrafımıza yayıyor ve gitgide büyüyoruz. Büyüyoruz ki ayrımcılığa sahip çıkabilelim. Büyüyoruz ki özgürlük alevi Paris'i rehin alsın.

12 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

özgürlük alevi Paris'i rehin alsın ve hepimiz bi gün eyfel'de buluşalım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Hihihi bir gün belki :)

Mystery dedi ki...

ay eyfel'e ben de gelirim :D ama Roma'dan sonra :D

Nida ersin dedi ki...

mrb,selen..Millyetçilik akımının doğuşu, Cumhuriyetçi ulusal devleti ve özgür milleti temsil eder.
1789 fransız ihtilali ayni zamana da ulusal dananışmayı kutsuyor.
Bide kişisel özgürlük var o daha bi başka deformasyona uğruyor bazen. kişiler evlendiğinde salt karar verme hakları olmuyor herkes eşinin rızasını almak veya beklemek zorunda.

deeptone dedi ki...

parisin mazgalları ünlüdür.
:)
nerden geldi aklına bu.
:)
mimin var bende.
:)
paris yeraltında ne romanlar filmler var:)

francesca mckennitt dedi ki...

Mystery; hadi gel hep beraber gidelim :))

francesca mckennitt dedi ki...

Nida Ersin; Biraz kişisel özgürlükten yola çıkan bağımsızlık demek istedim. Yani halkçılık milliyetçilikten falan değil aksine milliyetçiliğin karşıtı aslında bu insanlar :)

francesca mckennitt dedi ki...

deep; NG'de bir yazı vardı Paris'in yeraltıyla ilgili, ben de ondan ilham alıp yazmıştım bayağı önce, geçen kış. Baktım ki babamın bilgisayarından fotoğraf falan yayınlanmıyor, bari bunu yayınlayayım dedim :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Fran daha çok yaz bu tarzda , sevdim:)

crazywomanrosemary dedi ki...

Hemen bir fransız filmi izleyesi geliyor insanın yazını okuyunca..:))

anlaşılan o ki bilgisayar sorunu sürüyor..:)

çok özletme kendini..:))

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; olur yazarım, deepten çaldım bu tarzı :p

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; evet ya, fotoğraflı hiçbir şey yükleyemiyorum :/ o kadar yavaş ki. neyse artık, düzelene kadar böyle idare edicez :)