28 Eylül 2011 Çarşamba

Museum of Banja Luka


Banja Luka'nın bir adet müzesi var ve bizim müzelerimiz kadar geniş aralığa sahip değil. Yani, her konuyla ilgili    sergiler burada yer alıyor. 




Gördüğünüz gibi Yahudilerle ilgili bile bir bölüm var. Benim anlamadığım; çok yakın bir geçmişte onca olay yaşamış bir ülke, bunları nasıl görmezden gelebilir? Boşnaklar ne kadar üstünde durmaya çalışsa da, Sırplar tarafından mesele kapatılmaya çalışılıyor ve ortalık hala karışık. Bosna Hersek'i gezince, savaşların anlamsızlığını o kadar net hissediyorsunuz ki anlatamam.

10 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

bi gün birlikte gezsek keşke sevgili fran!

francesca mckennitt dedi ki...

Banja Luka'ya gidemeyebiliriz ama İstanbul neden olmasın :))

inanirsakolurbence dedi ki...

Çok zaman önce Mostar'ı Unutma diye bi kitap okumuştum çekilen acılarla ilgili tek bildiğim yazarın yaşadıkları oldu ama etkilendim.Böyle bir mesele nasıl kapatılabilir ki mümkün değil...

francesca mckennitt dedi ki...

Evet değil ama Sırpların işine gelmiyor tabii ki. Ben de birkaç kitapta okuduğum kadarını biliyordum anca ama gidince canlı canlı yaşadım, çok garip ya.

deeptone dedi ki...

a-ha.
return of the fran-the wanderer.
:)
bu yıl mıydı bu gezi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Yaa yapma :) O yüzden acele acele yazıyorum, ben bile sıkıldım Banja Luka yazmaktan :))

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Yaa keşke buluşabilsek hepbirlikte biara , güzel olmazmıydı ? :)

francesca mckennitt dedi ki...

Olurdu, hepimizin uygun bir zamanı olursa neden olmasın :)

Nida ersin dedi ki...

yehudilerin STK örgütlenmeleri üstdüzeyde, dünyanın her ülkesindeki müzelerde soykırımlarını görseletme stratejilerini hayata geçirebiliyorlar:))

Almanya'da olmama rağmen Banja-Luka gezisi tertiplenirse sevinerek! ben de katılabilirim.:)

francesca mckennitt dedi ki...

Doğru, haklısınız valla :)

Hihi yani Banja Luka güzel hoş da, Almanya'dan sonra.. Bilemiciim :)