24 Eylül 2011 Cumartesi

İzmir Mask Müzesi

Geçenlerde İzmir'e gittim, zaman kısıtlılılığından dolayı müze ve sergi namına sadece "Mask Müzesi"ni gezebildim. Aslında biraz tesadüfi oldu ama iyi ki de gitmişim zira Türkiye'deki tek mask müzesiymiş.





Maskeler, belki 21. yüzyıl için değil ama geçmiş zaman toplulukları için önemli. Günlük hayatta, ayinlerde, dini ritüellerde sık sık kullanıma sahipler. Açıklama bölümünde diyor ki "insanlar ölüm korkularını maskelerin ardına gizlemekte", çok güzel bir ifade biçimi değil mi?




Bu arada İzmir şahane bir yer, eğer olur da bir gün İstanbul'dan gitmem gerekir de yine Türkiye içinde yaşamam istenirse; orası  İzmir olur bence. 





18 yorum:

Mr.E dedi ki...

Ben İzmir'de olduğum sürece bir buraya gidememiştim, onu da sayende görmüş oldum sağolasın :)

Bu arada İzmir candır :)

soluk dedi ki...

şahaneymiş ya, tatil dönüşü izmir'e uğramıştım böyle bir müzeden haberdar olsaydım, mutlaka görürdüm. neyse izmir'e bir daha gitmek için bahane olur

deeptone dedi ki...

hele şükür.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; bak görüyor musun birbirimizin gidemediği müzeleri telafi ediyoruz, güzel anlaşma di mi :p Canmış hakikaten :))

francesca mckennitt dedi ki...

soluk; hihi vallahi bol bol müzeleri var, bir dahaki gidişimde hepsini aşındıracağım, sen de aşındır :)

francesca mckennitt dedi ki...

deep kayboldum ortadan galiba birazcıcık :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Sonunda yeni yazı görmek güzel:)

İzmir'e henüz gidemedim ama orada yaşamak isterim:)

Maskları beğendim.

francesca mckennitt dedi ki...

Anca olabildi :)
Yaşanılır kent hakikaten, çok güzel. Masklar da :))

crazywomanrosemary dedi ki...

Canım..hoşgeldin..artık gitme bi yerlere özledim(k) seni..yazılarını..AYYİ! İZMİR'i de özlemişim..bir iki kordon karşıyaka da koysaydın yaaa! :))

Nida ersin dedi ki...

Merhaba!

Mask müzesinin İzmir'in hangi semtinde olduğunu, bilsem inan bende ziyaret ederdim, geçen hafta İzmir'de idim:)

İnsanların yüzlerinde görünmeyen mask'ları herzaman vardır, ben kendimden pay çıkarıyorum "ben ölümden korkmuyorum" diyenler genelde o gizemli maskların ardına saklanarak kendilerini cesaretlendiriyorlar:)
Tekrar İzmir'e gidecek olursan Gelibolu yerine, İDO hattını kullan, Bandırma'da 3 müzemiz var:)

1.Bandırma gemi müzesi.
2.Milli Mücadele Parkı ve Açık Hava Müzesi.
3.Bandırma Arkeoloji Müzesi. http://www.balikesirkulturturizm.gov.tr/belge/1-66254/bandirma.html

Ha birde kuş cennetimiz var doğa harikası bir bölge Manyas gölü kenarında 165 kuş türünü içinde barındırıyor:http:
http://www.bandirmasehirrehberi.com
/genel_bilgiler/kus_cenneti.html

Selen hanım yolunuz düşerse ziyaretlerinizi bekleriz:)

Sylvie ribeL_ dedi ki...

evet korkularını maskelerin ardına saklayan birçok insan gibi..
Güzel yermiş, müze gezme olayına girişmek istiyom bende :/

Lulu dedi ki...

Maskelerin kullanis bicimi gercekten ilgincmis. Izmir benim icin de en cok yasamak isteyecegim yerlerden bir tanesi.Uzun zamandan sonra yazilarini okumak cok guzel

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; ben de özledim vallahi, bu sefer biraz zorunluluktan oldu gidişim ama dönüşüm güzel olur umarım :)) Bilseydim isteyeceğinizi koyardım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Nida Ersin; Alsancak'ta, neyse artık bir dahaki seferinize :) Benim Gelibolu'ya gidiş sebebim İzmir'e ya da başka bir yere gitmek değil ki, babaannem ve kardeşim orada yaşıyordu. Ama kuş cennetine gitmiştim mesela, belki ileride diğerlerine gitme fırsatım da olur :)

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; giriş canım ne de olsa artık işe de girdin :) değil mi, aynen öyle.

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; çok teşekkür ederim, hem bilgisayarım bozulmuştu hem de işlerim vardı. Neyse artık buradayım :) İzmir pek pek hoş :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Maske sever olarak evde 1 duvar 1 kolon komple maske ki bi haberdim bu müzeden. Yeniden gidince uğramak şart oldu sağol canım.

francesca mckennitt dedi ki...

Ne demek efenim, işim bu :))