17 Ağustos 2011 Çarşamba

Kadın futbolu

Bu sergi hala devam ediyor mu bilmiyorum ama yolunuz Caddebostan Kültür Merkezi'ne düşerse bir uğrayın derim. Zira serginin asıl amacı futbol değil; kadınları sosyalleştirmek, erkek ağırlıklı dünyada kendilerine bir yer edinebilmelerini sağlamak.


Mısır, Türkiye ve Filistin'deki kadın futbol takımları üzerinden; bu ülkelerdeki kadın nüfusunun genel durumu anlatılıyor. Tabii Mısır ve Filistin'le beraber anılmamız acı bir durum ama bu durumu yaratanlar utansın.



Özellikle Almanya'daki Türkler arasında; dışarıya sadece bu vasıtayla çıkabilen genç kızlar varmış. Yani antrenmanlar aslında birer kimlik bulma aracı onlar için. Filistin'de ise, İsrail'in kontrol noktalarından geçerek sahalarına ulaşabildikleri için hep bir gerginlik ve çatışma söz konusuymuş. Tabii bazı ülkelerde kadının koşması dahi günah sayıldığından futbol oynamaları da yasak...



36 yorum:

Sylvie ribeL_ dedi ki...

aslında izlemeside zevkli olur haa :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ben futboldan pek hoşlanmıyorum ama normalde izleyen birisi için zevkli olabilir sanırım :)

emrah akar dedi ki...

kesinlikle çok zevkli hatta bazı harika oyuncular var güzel oluyor :) anlattığın şey de tam olarak doğru..Sad but true..

francesca mckennitt dedi ki...

Ooo Emrah Bey sizi buralarda görmek ne hoş :) Doğrudur tabii, hakem olan sensin, ben anlamam :)

Mr.E dedi ki...

Gereksiz bilgi; Bir dönem Kanada kadın milli futbol takımı, erkek milli takımından daha iyiydi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bilginin gereksizi olmaz :)

Mr.E dedi ki...

Ağır laf yedim, düşüyorum may-day may -day!

francesca mckennitt dedi ki...

Yok canıım ben hiç sana laf eder miyim perfect 3.7 :))

Mr.E dedi ki...

Edersin, etsen etsen sen edersin zaten :P

francesca mckennitt dedi ki...

Aşkolsun. Ben ne zaman bıdı bıdı yaptım. Tamam yaptıysam da kendimi tutamamışımdır azıcık yani o kadar :p

Mr.E dedi ki...

Halbuki altmetinde laf etsen de sorun yok mesajı vardı :D

francesca mckennitt dedi ki...

İşte bunu söylemicektin! Kehkeh yok tabii ki etmem zaten :M

Mr.E dedi ki...

Sen bilirsin o zaman |:m

francesca mckennitt dedi ki...

Ah ah hep kibarlığımdan kaybediyorum :p

inanirsakolurbence dedi ki...

Ben oynamayı da severim:) İyi kafa vuruşlarım vardı zamanında:D

francesca mckennitt dedi ki...

Vaay inanırsak sende ne cevherler var böyle :)

Mystery dedi ki...

değişikmiş. kadınlar saç baş girmesin birbirlerine maçlarda :D

francesca mckennitt dedi ki...

Hehe bilmem oluyordur belki öyle şeyler de :D

inanirsakolurbence dedi ki...

Yok ya gençlikte kaldı onlar:)

francesca mckennitt dedi ki...

Tabii yaa almışsın başını gitmişsin, 24 yaşında koskoca kadının ne işi var futbolla falan, insan utanır! Ne gençlikte kalması yahu :)

inanirsakolurbence dedi ki...

En son 5-6 yıl önce futbol oynadım isede kız erkek karışık maç yapmıştık işte ondan gençlikte kaldı:P

francesca mckennitt dedi ki...

Hehehe. Yine oynanabilir de iş güçle uğraşıyorsun zor :)

inanirsakolurbence dedi ki...

takımı kurarsan neden olmasın diyorum:D

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Ben hiç anlamam ki futboldan. Hayatımda tek bir maçı bile baştan sona izleyemedim, o derece :)

inanirsakolurbence dedi ki...

:))

Nida ersin dedi ki...

Ben seviyorum futbolu, hep seyrederim, tabi kurallarını da az bucuk bilyorum. bayanların oynadıkları futbol daha entresan, insana değişik bir haz veriyor.:)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak hihi :)

francesca mckennitt dedi ki...

nida ersin; e tabi anlamayınca farkı ayırt edemiyor insan :)

deeptone dedi ki...

son yazımı okur musun :)

:)))))sölemezsem belki unutursun ya okumayı olur a :))))

crazywomanrosemary dedi ki...

Futbolu bir türlü sevemedim ki !

Fracesca'm "N" lerimdesin..sende uygular mısın?

francesca mckennitt dedi ki...

deep kesin unuturdum yani sen söylemeseydin :p yapıcam ben de, teşekkür ederim N'im için :))

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; ben de ben de ! Yapıcam ben de, teşekkür ederim :)

Loves From Fashion dedi ki...

Kızların futbol oynaması ilk bakıştra garibime gitse de aslında bu güzel bişey. En azından belki onlar futbolun magandalık tarafını biraz kibarlaştırığp kaliteyi yükseltebilrler :) bloguma beklerim :)
www.lovesfromfashion.com

francesca mckennitt dedi ki...

Değil mi :) Gelirim tabii, sevgiler.

deeptone dedi ki...

sen gerçekten bilgilendiricisin.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

e sen de yalandan bilgilendirici değilsin herhalde :))