22 Ağustos 2011 Pazartesi

Banja Luka Vrbas Nehri & Rafting

Önce ufak bir duyuru: deep, blog adresini değiştirdi. Artık www.sadevederin.blogspot.com adresini kullanmakta, bilginiz olsun.


Banja Luka'dan şehir dışına doğru bir minibüsle gidiyoruz efenim. Günlerdir yolda olmanın verdiği yorgunluk; sabahın köründe raftinge kurbanlık koyun misali götürülmenin korkusuyla birleşiyor. Hayır canım, niye korkayım ki; alt tarafı su buz gibi, alt tarafı denge problemim var; en fazla suya düşerim di mi!




Anca çarşaf gibi nehri görünce mızmızlanmalarımı kesebildim evet. Önce güzelce kağıtlar imzalandı, kıyafetler giyildi. Sırplara göre yapılan rafting kıyafetleri, biz Türk kızlarına dar ve uzun geldi elbette. Betimlemek gerekirse; kırmızı-siyah penguenler gibiydik.






Ardından botlara binildi. Vrbas nehri; bazı yerlerde gördüğünüz gibi dümdüz; bazı yerlerde ise cidden hoplaya zıplaya gidiyorsunuz. Sanırım 2 sene önce, burada dünya şampiyonası yapılmış. Hocalarımızdan biri de Avrupa şampiyonuydu mesela, yani anlayacağınız kendimi güvenli ellerde hissetmesem her an "Bırakın benii" diye çığlık atabilirdim. Her neyse, hoca gerekli talimatları veriyor; kurallara uyduğunuz sürece hiç de zor bir şey değil.


Bitiş noktasına geldiğimizde "isterseniz atlayabilirsiniz" dediler. Ben de "acaba ister miyim" diye düşünürken, hoop! Hoca beni suya itmesin mi! Ben suya düştüm ama ne düşüş, o kadar soğuk ki zor nefes alıyorum. Zar zor merdivenlere ulaşabildim, yoksa akıntıyla sürüklenip gidiyordum. Bu yazıyı okuyamayabilirdiniz yani, yaa yaa.


35 yorum:

inanirsakolurbence dedi ki...

Bi kaç kere nehir akarsu vb sulara girmişliğim var soğuk iyi gelir insana ama morarıp çıkıyorsun:) Sağlık için deyip gaza getirdiler beni yoksa hayatta yapmazdım yani şimdi olsa yapmam:D

Rafting izlerken çok eğlenceli gelse de cesaret eder miyim bilemiyorum:) Ama asıl gönlümde yatan şey yamaç paraşütü yapmak:)

francesca mckennitt dedi ki...

Ben hayatta yapamam, pencereden bakarken bile korkan bir insanım :))

Ben de birkaç kere girdim, hakikaten yazın bile buz gibi oluyor ama bir de bunu mayıs ayında yaptık ve Balkanlardaydık; halimi düşün :) Aslında doğru, yeraltı sularının minerali bol oluyor :)

dö jasmin dedi ki...

nekadar güzel biyer..gidebileydim de ben de düşeydim nolcak..

francesca mckennitt dedi ki...

Güzeldi hakikaten de işte düşünce öyle düşünmüyor insan :)

dö jasmin dedi ki...

:) iidir iidir geçmiş olsun

francesca mckennitt dedi ki...

Teşekkür ederim :)

mon clementier dedi ki...

cok tatli yazmissin francesca:))
rafting varya ustune para versen yapmam

yuzmeyi cok iyi bilmemem ragmen:)))

francesca mckennitt dedi ki...

Hihi teşekkür ederim :)
Ben de öyle diyordum gitmeden önce:))

crazywomanrosemary dedi ki...

Aman allah ağzından alsın ..o ne demek* içimi üşüttü son sözün.!.
fotolar harika her zamanki gibi 4. foto bana ağva şile gibi yerleri çağrıştırdı doğası çok güzel..:))
senin içinde güzel bir deneyim olmuş
tabii bu birazda ekibin güveninirliğinden kaynaklanıyor belli..:))

deeptone dedi ki...

savol. gelcem yine.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; hehehe. Evet doğası çok güzel, çok hoş, kirlenmemiş hiç. Güzeldi tabii, eğlendim :)

francesca mckennitt dedi ki...

deep; ne demek ne demek :)

Ahmet_Doğan dedi ki...

bence korkunu az anlatmışsın :D o gün tüm kızlar yusuf yusuftunuz ahmet nolur suya atmayın diye ağlayacaktınız nerdeyse :D .D ama çok güzel bir deneyimdi hakikatten yine olsa yine hiç düşünmem yine yaparım :)))

francesca mckennitt dedi ki...

Tamam karıştırma şimdi oraları :p Senden kaytardım da hocadan kurtulamadım :D Ama cidden çok güzeldi ya, yine olsa yine yapardım ben de. Herhalde galiba sanırsam :))

Nida ersin dedi ki...

Suyu düştünmü hocamı itekledi, soru işareti hihihi. Sonra nasıl raftig botu onlar minyatüre benziyor:)
TR de bir kaç kez çoruh nehrinde yapılanları izlemiştim, tabi video dan, insan seyrederken dili dama kuruyor o kadar heyacan verici, azgın akıntılara kapılanlar, 20 kişilik rafting botunun alabora oluşu felan, can kurtaranların anında müdahalesi, insanın kanını donduruyor. Dünyanın her yerinden guruplar halinde raftinge geliyorlar genel de Alman, Austurya, fransız ve de hollandalılar:)

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Aman allah korusun canım o nası laf öyleee, ama kesin çok zevkliydi diğğmii ??

Mr.E dedi ki...

o sondaki yaa yaa nedir? :D

francesca mckennitt dedi ki...

Nida Ersin; hoca itekledi, düştüm suya işte :) Yani hoca ittiği için ben düşmüş oldum. Yok yahu küçük görünüyor ama biz 7 kişiydik o botun içinde mesela :) Yaa evet, mesela burada da belli bir dönemde sular çok azgınlaşırmış; aynı durum orada da var yani. Ama öyle olsa ben zaten yapamazdım, ay bayılır kalırdım botun içinde vallahi :))

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; eveet zevkliydi :) Bir de her zaman yapmadığım bişi olduğu için, unutulmayacak bişeydi tabi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; hani teyzeler yapar ya, konuşup konuşup "yaa yaa" derler, ben de öyle bir atıfta bulunayım istedim :D

Mr.E dedi ki...

Ben orada "Allah beni sizlere bağışlamış" ifadesi sezmiştim demek değilmiş :P

francesca mckennitt dedi ki...

Hahah yok canım daha o kadar da şımarmadım daha neler :)

Hayalin Derinlikleri dedi ki...

Böyle yeşil bir yer gördüğümde, hep derinliklerine girip kaybolasım geliyor, ki yapmadım da değil. Şelalemsi akan sularda ise, akan kısmın ardında, bir oyuk yada mağrada izleyesim geliyor akan suları, ömrüm misal...
Doğa güzel şey, doğayla iç içe olabilmek daha güzel şey vesselam...
Süslü fotolarla, yine düşürdün aklımıza francesca. paylaşım için teşekkürler.

francesca mckennitt dedi ki...

Nihayet dönmüşsün bloglara :)
Di mi, insana huzur veriyor. Gerçi ben ormanlık yerlerde çok fazla duramıyorum, duruyorum da hep başıma bir işler geliyor; sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer misali, benim de kalasım gelmiyor :) Teşekkür ederim, yine gel.

Hayalin Derinlikleri dedi ki...

Aslında ara ara, uzunca uğruyordum bloğa. Sen farketmedin belkide... :)
Neyse, buralardayım bu aralar. Gelirim tabi, visual basic sorabilerem belki sana. Olmadı dif anlatırsın bana. Analatırken daha iyi öğrenirsin diye :))

francesca mckennitt dedi ki...

Nasıl fark edeyim yorum yapmadan ki :) Hihi visualdan geçtim ama dif hala alttan biliyor musun, öyle stabil ki :))

Hayalin Derinlikleri dedi ki...

Arada uğra sende güzel insan ya...
Difi alttan aldığını biliyodum. Finalden önce ki gün "amaan" tarzı bir ifade ile çalışmadığını hatırlar gibiyim. :)) Dif iyidir ama ben artık lineer cebire kaydırdım ilgi alanımı. Her şey daha iyi bir yön eylem yetisi için :)
Üstelik giderek büyüyor dünya francesca ve sende daha büyük bir kız oluyorsun dünya dönüp durdukça...

francesca mckennitt dedi ki...

Ben yeni kendime gelebildim ya, staj yapıyordum internetim yoktu vs. yazmaya bile yeni fırsat bulabildim. uğrarım tabii ki :) şarkı için teşekkür ederim, görüşmek üzere güzel insan :)

Mia Wallace dedi ki...

raftiingggg :)

N'lerdesinn :)

deeptone dedi ki...

çook sevimli olmuş bu yazı ve fotolar. güldürdün çok.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Miammiam ben şimdi İzmir'de arkadaşımın evindeyim, şuan bakamayacağım ama sanırım yarın Didim'e dönmüş olurum ve seni de listeme eklerim, teşekkür ederim :)

Feli Jo dedi ki...

Fotoğraflar ve anılar süperr! :) Eline sağlık francesca'mmm :)

francesca mckennitt dedi ki...

Hihihi teşekkür ederim :)

birtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
ben de hep hayal etmişimdir raftinge çıkabilmeyi:)
ama hemde ürkmüşümdür nedense...
antalya manavgatta var köprülü kanyon,bilmiyorum duydunuz mu...
hayranımdır o suyun gürül gürül akışına...:)
sayfanızı tesadüfen keşfettim ve iyi ki de burdayım ...
görselleriniz anlatımlarınız,ve herşeyden önce samimiyetiniz...
seve seve takipteyimm...
bende sizi beklerim sayfama...
gönül dolusu sevgilerimle...

francesca mckennitt dedi ki...

O halde hoşgeldiniz :)

Ah o sular yok mu :) Duymuştum ama hiç gitmedim, tahmin edebiliyorum sadece.

O kadar da korkutucu değil, benim gibi bir ödlek bile yapabildi inanın :)) Ama adrenalin had safhada o ayrı.

Blogumu beğenmenize çok sevindim, her zaman beklerim, sevgiler :)