26 Ağustos 2011 Cuma

Babasız Evler

Ben şimdi anlıyorum ki, Böll'ün herhangi bir kitabını okumak için çok geç kalmışım. Evde duran eski püskü basımlarından biriydi benimki, yıllardır okumayı ertelemiştim; demek ki zamanı şimdilerdeymiş.


2. Dünya Savaşı sonrası, şehit ailelerinin yaşamlarını, çocukların gözüyle anlatıyor Böll. Aile dramı değil, demagoji hiç değil, oldukça yalın bir şekilde durumu göz önüne seriyor; düşünmek ya da üzülmek okuyucuya bırakılıyor. Yazıldığı döneme göre gayet güzel bir üsluba sahip, zaten Nobel ödülünü de almış bir eser; kesinlikle öneririm. 


*Puanım 9/10

38 yorum:

Lô - Lâ dedi ki...

bende erteleyip duruyordum iyi mi . sayende istahm kabardi : ))

hea alttaki yazini okudum yorum da yapmistim gitmemis ..

bir ja jaaaaa da benden sana jaaa : )

Mr.E dedi ki...

Bu kadar yüksek puan verdiysen gelir gelmez araştırıyorum bu kitabı

francesca mckennitt dedi ki...

Lo-la; hahah :)
Şimdi spam kutuma da baktım ama orada da yok. Tüh tüh nerelere gitti acaba. Neyse olsun ben biliyorum ya önemli olan o di mi hihi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; araştır bakalım. Ben çok beğendim ya, tabi belki sen sevmeyebilirsin de. Ruhsal betimlemeler falan çok hoştu.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

francesca, sen hüzünlendin mi... Hüzünlendirici şeylerden biraz uzak duruyorum...

HerbiRenk dedi ki...

ben hiç Böll kitabı okumadım! tavsiye için teşekkürler:) ama bu kitabı okumam baya zaman alacak çünkü listem epey kabarık

crazywomanrosemary dedi ki...

Kitap önerin bana bayram şekeri ikram etmiş gibi geldi.. :) Güzel bir kitaba benziyor..birde senin gibi kitap kurdundan 9 aldığına göre...şimdiden iyi bayramlar diliyorum Francesca..:)

francesca mckennitt dedi ki...

Eh tabii hüzünleniyor insan da, öyle bunaltıcı bir kitap değil merak etmeyin :) Neden bir şey mi oldu? Kusura bakmayın bloglardan biraz uzak kaldım.

francesca mckennitt dedi ki...

Herbirenk; ne demek rica ederim :) Olsun, boşta kalınca okursun acele etme :)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; yaa neden bilmem ben çok etkilendim. Umarım siz de beğenirsiniz :) Teşekkür ediyorum, size de iyi bayramlar :)

deeptone dedi ki...

heeey böll sevilmez mi.

hemen dokuzbuçukta bilardo'yu al oku. en önemli kitabı.

biliyosun işte. savaş sonrası kuşağı. 47'liler kuşağı diyorlar bizde de. füruzan. okuyabilirsin aynı adlı kitabı.

eh, bu kuşağın en acılı temsilcisi de sanırım roger waters oluyol :)

didim okumaları :

K.C.S. dedi ki...

Bunu hemen okumalı(:

Lô - Lâ dedi ki...

blog yine kafasina gore takiliyor .. me not like ..
ama dogru sen anladin jaaa : ))

francesca mckennitt dedi ki...

deep; tamam olur, İstanbul'a dönünce alırım. Senin memleketindeydim kaç gündür, bol bol İzmir havası aldım :))

Hermann Hesse-gençlik güzel şey'e başlıyorum bu gece. Sen demiştin ya Hesse okumalısın mutlaka diye :)

francesca mckennitt dedi ki...

K.C.S.; evet evet, bence de :)

francesca mckennitt dedi ki...

Lo-la; evet ben anladıysam poblem yok jaa jaa :))

LoveMeorLeaveMe dedi ki...

başlık bile incitici. okursam fena olurum :))

wmina dedi ki...

Hemen listeme ekledim :) Teşekkürler öneri için

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

hemen not ettim. ben de daha fazla geç kalmayayım bari :)

deeptone dedi ki...

şiirleri nasıl yazıyorum, yorumunu yanıtladım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Lovemeorleaveme; aslında orjinal ismi "şapkasız evler" bu hali dahada kötü. Sonuçta insanın bir tane babası olur ama şapka da yoksa orada kalıcı bir insan yoktur demek; tabii o dönemde, daha da incitici maalesef :)

francesca mckennitt dedi ki...

wmina; ne demek rica ederim, iyi okumalar :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kitap Delisi Gizem; sen hemencecik okursun ki zaten, hızlısın okumada oldukça :)

francesca mckennitt dedi ki...

deep; tamam biliyorum duygusalsın vs. ama tamam ben de duygusalım ama öyle şiirler yazamıyorum. O yüzden dedim incelemek lazım beynini diye :)

CherrybLossomgirL dedi ki...

mutlaka okuyacağım !

Nida ersin dedi ki...

Ahmet cemal in çevrisi savaş sonrası insanların çaresizliğini anımsatıyor:)
selen sen fazla koybolma, izleyenlerin kapında bekliyor.
Bide en çok bilgilendiren blog ünvanın var tebrik edeyim:)

francesca mckennitt dedi ki...

cherryblossomgirl; aa air'in böyle bi şarkısı var ya, ne çok severim ben :) mutlaka oku o zaman :)

francesca mckennitt dedi ki...

nida ersin; İzmir'e gitmiştim, ondan kaybolmak zorunda kaldım birkaç gün:) Şimdi Gelibolu'ya gidince yine kaybolurum ama 1 haftaya yine bloglardayım :)) Çok teşekkür ederim :)

deeptone dedi ki...

mimin var bende.
:)

Lulu dedi ki...

Ben de daha fazla geç kalmayayım hemen alıp okuyayım.Bu kadar güzel bir şekilde anlattığına göre hemen almalıyım

Sylvie ribeL_ dedi ki...

ayy bi bilardo tutkunu olarak adı dokuzbuçukta bilardo olan kitapta alınır tabi ama öne senden 9 alan bu kitabı okumalı, ama çok kitap var sırada napcam ben yaa :(

francesca mckennitt dedi ki...

deep; tamam yapıciim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; bence de okumalısın, ben çok etkilendim.

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; artık haftasonlarını okumakla geçirirsin, çalışırken dinlenmeye çok ihtiyaç duyacaksın çünkü:)

inanirsakolurbence dedi ki...

İlk Yılların Ekmeği'ni okumuştum ben de bir zamanlar:)

francesca mckennitt dedi ki...

Umarım beğenmişsindir o zaman, ben okumadım henüz :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Beğenmiştim:)

francesca mckennitt dedi ki...

O zaman ben de okuyayım :)