20 Mayıs 2011 Cuma

Özlem

Hayal kurmak güzeldi birlikteyken. Lisedeydik, kimbilir hangi okullara girecek, neler yapacaktık. Aslında planladıklarımız, yaşadıklarımızdan çok da farklı değildi. Bugün, yaşadıkça anlıyorum bunu. Olan, beklenenden daha güzel. Bizim yaşadıklarımızsa, hepsinden daha önemliydi.



Çünkü bu "birlik" duygusunu daha 15 yaşında hissedebilmekti. Tüm sınıfı örgütleyip eylem yapacak gücü kendinde bulabilmek, dönem arkadaşların kendini ifade edemezken bakanmış valiymiş dinlemeden söz alıp konuşabilmek, kendi kendine etkinlikleri programlayabilmek, farklı olmayı yaşayabilmekti.



Büyükada'da parasız kalıp dans edip şarkı söyleyerek yol parası aramak, Datça'da perili köşk için sıcağın altında bayılma noktasına gelmekti. İstiklal'de bir aşağı bir yukarı defalarca yürümek, Galata'da fal bakmak, Karaköy'de defalarca kaybolmaktı. Didim'de inatçılığımızı göstermek, Bakırköy'de meydanda "yine mi buraya geldik" diye söylenmekti.

Her şeyden önemlisi, 6 sene sonra hala başın sıkıştığında telefonun ucundaki ilk numara olmaktı. Bloga fotoğraf ararken bile ona ait yüzlerce şey bulup duygulanmaktı.

"İyi ki doğdun" değilsin o yüzden benim için. "Doğmasaydın ne yapardım?"sın. Ve gerçekten, iyi ki varsın.


29 yorum:

crazywomenrosemary dedi ki...

Canım yaaa.. bu ne içten bir yaşanmışlık yazısı..

ne güzel inan çok duygulandım..

insanın yaşam değerleri ne denli önemli öznesi özel olduğunda...:))

Mr.E dedi ki...

Bu kadar şanslı olmana imrendim :)

deep dedi ki...

ah ne güzel yazmışsın.
iyi ki varmış.
sana bu güzel düşünceleri yaşattırmış.

olan, planlanandan daha güzel. bak bu, çok güzel. evet öle olmalı bence de.

pelininstyle dedi ki...

Ne guzel bir yazi:)

Körebe dedi ki...

Çok şanslısınız ki birbirinizi bulmuşsunuz ve pişman değilsiniz hayatlarınızı doldurduğunuz için :)
İy ki doğmuş hakkaten :)

Özlem dedi ki...

ya canım benim.. Şuan o kadar duygulandırdın ki beni.. Ömrümün yettiğince yanında olucam hep başına bela olucam:)) söylemeden konuşmadan görüşmeden birbirimizi anlayabildiğimiz bir kıvama geldik ki zaten o yüzden seni çok ama çok seviyorummm=)

Ayrı Yazılan De dedi ki...

doğmasaydın ne yapardım.. şahane.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

ne güzel yazmışsın, dile getirmişsin. lise aşkı gibi.

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; öznesi özel olduğunda.. Mmm, benimki oldukça özel :) Teşekkür ederim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; şanslıyım-şanslıyız :))

francesca mckennitt dedi ki...

deep; iyi tarafından bakmak lazım. Planlanıp olmayanlar da var elbette. Ama her zaman, yaşanan her şeyin bir değeri olduğunu düşünüyorum ben. Teşekkür ederim:)

francesca mckennitt dedi ki...

pelininstyle; teşekkür ederim:)

francesca mckennitt dedi ki...

Körebe; bence de iyi ki doğmuş, şanslıyım vallahi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Özlem; sana bir şey demeyeceğim, söyleyeceğimi söyledim zaten hihi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ayrı Yazılan De; çok teşekkürler :)

francesca mckennitt dedi ki...

Zeynep Özmen Ünlü; işte lise aşkı yerine lise dostluğunu yazdım ben de:) teşekkür ederim:)

mustafasoydan dedi ki...

ahh bu yaşanmışlıklarda olmasa hayat ne anlamsız dimi koşuşturmalar içinde geçip gidiyor değersizce...

francesca mckennitt dedi ki...

Değil mi, ben de öyle düşünüyorum :) Anılardan sonrası boş biraz.

Nida ersin dedi ki...

Sendeki farklılığı algılamayandan, anca politikacı olur! keşki, lisedeyken senin gibi arkadaşım olsaydı:)

francesca mckennitt dedi ki...

Yaş farkını göz önünde bulundurmazsak, hiçbir şey için geç kalınmış sayılmaz :))

hemera-nyks dedi ki...

çok güzel yazmışsın bizleri bile böyle duygulandırdığına göre yazılan ne kadar beğenmiştir kimbilir :)
-
hemera

mergiz dedi ki...

iyi ki bulunmuş o zaman :)

Sadece Umut / Only Hope dedi ki...

frances,
çok güzel anlatmışsın.

francesca mckennitt dedi ki...

mergiz; bence de:) Bloguna ne oldu, açılmıyor bende profilin de blogun da?

francesca mckennitt dedi ki...

Sadece Umut; teşekkür ederim :)

mergiz dedi ki...

niye açılmıyor yeaaa :((

francesca mckennitt dedi ki...

Bilmiyorum ki, profil uygun değil diyor :S

mergiz dedi ki...

üzüldüm ki şimdi :(

francesca mckennitt dedi ki...

Ayarlarına baksana. Bana da öyle olmuştu, baktım ayarlarım değiştirilmiş. Belki senin de öyle olmuştur?