17 Şubat 2011 Perşembe

Manastır Askeri İdadisi

Eveet, Selanik'in ılıman havasını geride bırakarak; karlı buzlu dağlardan geçiyoruz. Bu yol oldukça uzun sürüyor ve otobüsün içinde dahi üşüyoruz, öyle soğuk. En sonunda Niki sınır kapısına geliyoruz. Sanırım buradan geçişimiz 1.5-2 saat falan sürüyor ve biz donmaya devam ediyoruz.


T-shirtlerin üzerine en fazla bir hırka giymeye alışkın bünyem kazak + yün hırka kombinasyonunu kaldırmakta zorlanıyor. Üstümde de kürkümsü bişi, içi tüylü çizmeler falan var. Ona rağmen ürperiyorum, hayatımda hiç bu kadar çok kar görmemiştim!


Karşınızda da, Atatürk'ün okuduğu lise; Manastır Askeri İdadisi:



Hani Perili Köşk'te vardı ya, Hababam Sınıfı üyelerinin kartondan maketleri, sıralar vs. Ben yine o döneme ait bir sınıf görüntüsüyle karşılaşmayı umuyordum ama yapmamışlar. Sadece bir anı odası var içeride dolaşılabilen:









Avluya da göz atıp çarşıya gitmek üzere çıktık okuldan. Görmüş olduğunuz gibi graffiti olayı böyle sakin bir kentte bile var, buradan onları yapanlara sesleniyorum; şöyle rengarenk güzel güzel yapamıyorsanız hiç yapmayın zira bu halleriyle ciddi bir görüntü kirliliği yaratıyorlar.


*Manastır Çarşısı daha sonra.

31 yorum:

Bir İnce Ses dedi ki...

Graffiti nerde ya ben göremedim ?

francesca mckennitt dedi ki...

Aaa bi dakika ya ben koymamışım onu, dur hemen koyuyorum iyi ki söyledin:)

Bir İnce Ses dedi ki...

Göremeyince acaba graffitiyi yanlış mı biliyorum diye düşündüm :)

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Tamam koydum şimdi. Gerçi fotoğraf uzaktan olduğu için pek belli olmuyor yine de. Bugünlerde bende cidden bir alıklık var ama çözemedim :/

Bir İnce Ses dedi ki...

Cici'yi yazan iyi yazmış bence.. Bi emek harcamış farklı renkler kullanmış :p

francesca mckennitt dedi ki...

:))
Nasıl gördün o küçücük yazıyı yahu, 2 saat cici aradım orada :))

Profösör dedi ki...

Güzel bir paylaşım. Sanki biz de kendimizi orada bulduk. ama üşüdük..

francesca mckennitt dedi ki...

:))
Teşekkür ederim. Üşüttüysem özür :)

mergiz dedi ki...

Gidesim geliyor :) listeme bunu da ekledim ah bi mezun olsam :D

çarşıyı da bekliyorum beybi!

francesca mckennitt dedi ki...

Mezun olduktan sonra gitmek daha zor değil mi, iş güç falan :) Bence şimdi atla git :) Tımam yazıciim :)

Mr.E dedi ki...

Negzel, Pegzel :)

francesca mckennitt dedi ki...

Hihih negzel :)

burkan dedi ki...

çok gezen mi bilir çok okuyan mı? ikiside yanlış selena bilir tabikide:D:D

girlythings dedi ki...

elveda rumeli'nin bazı bölümleri burada çekilmişti sanırım
ne güzel gezmişsin Frans, darısı önümüzdeki senelerin başına
hem itiraz istemem kenyaya bekliyoruz seni

francesca mckennitt dedi ki...

Burkan yaa :)) Ay çok güldüm. Siz de sınıfça anlaşmışsınız gibi, daha 2 gün önce Umut söylemişti aynı şeyi hihi :))

francesca mckennitt dedi ki...

Girly; Hı hıı, orada bir terzi "Asan" varmış -rehberimiz öyle diyor- onun dükkanı falan oradaymış. Dizinin asıl çekildiği yer buraya uzak ama, çarşı diye yapılan çekimlerin çoğu Manastır ve Üsküp'teymiş :)

Ayıp ettin, sen oralara gelin gidersin de gelmez miyim, Kenyalarda Tanzanyalarda kına geceleri yapmaz mıyım sana!

:))

mergiz dedi ki...

bu arada, tutamadım, affedin :D

çok gezen değil, çok okuyan da değil, çok yiyen bilir. ehe. beele de aç bi insanım :P

Sadece Umut dedi ki...

frances ne guzel gezmissin soguga ragmen :)

francesca mckennitt dedi ki...

mergiz; Hahah hihih, kalori aldıkça nöronlar besleniyor; hafıza gücü artıyor ya ondan hihih. Çok bilmen lazım ki o bursu alasın, saldır yemeklere göreyim seni :))

Sadece Umut; İşte bazen nasıl gözüm kararıyorsa soğuk moğuk etkilemiyor da, şuanda boğazımdaki ağrı o anlarıma kızıyor içten içe :)

Rory dedi ki...

Ne güzel yerler var ya-.-

francesca mckennitt dedi ki...

Makedonya'nın tamamı çok şirin, keşke fırsatım olsa da yerleşsem oraya :))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

kütüphanedeki senmisin

francesca mckennitt dedi ki...

Hihih hayır :) Hiçbir fotoğrafta gözükmüyorum :)

deep dedi ki...

okurken palto giydim yaneee :)

ya bak ne güzel olmuş bu post.
bi dolu şey gördük yaneee :)

Dışavurum dedi ki...

Ben de çok istiyorum oraları gezmek, ama mümkünse bir bahar aylarında :)

Devamı gelecekmiş bu arada, ne güzel.

francesca mckennitt dedi ki...

:))

Bence sen asıl Manastır Çarşısı'na bayılacaksın, bi dolu tarihi ev falan yanee :))

Ay hatırladıkça ürperiyorum valla.

francesca mckennitt dedi ki...

Dışavurum; Evet, elbette bahar aylarında gezmek daha mantıklı olur. Biz o kadar daracık ve karlı yollardan gittik ki, hep heyecan hep adrenalin :p

Zaten orası yemyeşil bir bölge, baharda ne güzel olur kimbilir.

Baran Uludağ dedi ki...

Sayen de oralara gidip geldim, sana kocaman teşekkürler arkadaş. :)

francesca mckennitt dedi ki...

Rica ederim, ne demek :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Süper bayılıyorum bu postlara tatlım diğerini de bekliyorum cepten girdim yazdım umarım yorumum gelir. Trafik bok hava leş okumak iyi geldi mucxx

francesca mckennitt dedi ki...

Hihi yağmur vardı bugün ya trafik felaket :) Yağmurlu günlerde trafiğin aksine metrobüs bomboş oluyor, harika oluyor benim için :)) Çok teşekkür ederim, öptüm ben de :)