26 Şubat 2011 Cumartesi

Les amants du Pont-Neuf / Köprü Üstü Aşıkları

Hani bazı filmler vardır ya. Olduğunuz yerden kalkıp oraya gitmek istersiniz. Orada yaşamak, baş kahraman siz olmak istersiniz. Bu da öyle bir film.


Paris'in en eski köprüsü Pont-Neuf restore edilirken, trafiğe kapalı bu köprüde yaşayan Alex, zengin ailesinden kaçıp aşkın acısına dayanamayıp kendini sokağa atan Michelle, onun hasta gözleri ve bu acıyla ortaya çıkan resimleri. Bir de normal olmayan aşk hikayeleri.


En güzel yanı her karesini izleme isteği uyandırışı. Her şeyin doğal oluşu, "çirkinliğin içinde güzel gösterme" çabası olmayışı. Kirin pasın, çıplaklığın içinde gerçekliğin oluşu.



Gördüğüm en sıradan ama en etkileyici masal. Mutlaka izlenmeli.


36 yorum:

deep dedi ki...

biliyon mu.
yönetmen leos carax, cülyet'in sevgilisi. gerçek yaşamda yani. başroldeki dennis lavant'ın filmdeki adı da alex. alex adı da, leos carax sözcüğünden türeme. a-l-e-x.

ah you burned me with this movie.
:)

Nessuno dedi ki...

'Pont Neuf' yani yeni köprü aslında Paris'in en eski köprüsü Seine negri üstünde, bir yerde köprü altı aşıkları şeklinde bir gönderme var, tutunamamışlık, kopmuşluk, avarelik ve tüm bunların üstünde hayata tutunan aşk, iki insanı hayata pamuk ipliğiyle bağlayan kaygan duygu... Galata Kulesi civarı aşkları diye düşündüm, orda gördüğüm bir 'clochard' dan dolayı...

francesca mckennitt dedi ki...

Deep; I-ıh bilmiyordum. Etimolojiye girdin bir de demek. Kimbilir kaç kere izledin bu filmi Alex :)

Asıl sen burned me, çünkü bunu da sen önermiştin. İyi söylemişsin bak :) Zaten blogdaki filmlerin %80i senden kaynaklı sanırım hihi.

francesca mckennitt dedi ki...

Nessuno; Ne güzel anlatmışsın :) Birkaç resim kağıdı, birkaç serum, boya, 1 palto, 1 gömlek yetiyormuş demek ki güçlü bir aşk yaşamaya :)

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

Juliette Binoche'un yıkanma sahnesinde bu filme aşık olmaya başladığımı hissettim. Kalbim küt küt çarptı allah seni inandırsın. Su kayağı sahnesinde kara sevda yaşadım... Ümitsizlik, düşkünlük, yitmişlik, yitirilmişlik, sefillik, kirlilik ve bunların arasında hepsini içeren bir aşk. Şimdi düşündüm de seyretmeyeli beş altı yıl olmuş, arşivden çıkarıp izlemek lazım hatun...

ry dedi ki...

hala yüzüklerin efendisini izlemedin dimi?

burkan dedi ki...

valla güzele benziyo merak ettim doğrusu:D

francesca mckennitt dedi ki...

Kırmızı Çizmeli Kedi; Tekrar tekrar izleyeceğim sayılı filmlerden zaten. Hani olur ya, güya kız çok fakirdir pistir ama çok güzeldir, burada o yok işte, ben en çok onu sevdim. Pisse pis, iğrençse iğrenç. Her şey çok doğal.

francesca mckennitt dedi ki...

ry; İzlemedim ama bu filmi geçen hafta indirmiştim öyle söyleyeyim :) Yüzüklerin Efendisi de yakındır yani. Bu da mı sıkıcı sence?

francesca mckennitt dedi ki...

burkan; İzlee, hatta Özlemlere gidelim Çorlu'da birlikte izleyelim hihi.

ry dedi ki...

romantik filmler pek tarzım değil. içinde biraz aksiyon, entrika, şiddet olmalı. sadece aşk hikayeleri beni bayıyor.

francesca mckennitt dedi ki...

Entrika neyse de, şiddet ve aksiyon beni çok geriyor, ben de ona hiç gelemiyorum. Ne de zıtmışız bu konuda, pek çok konuda olduğu gibi :))

Profösör dedi ki...

Natürel filmleris seviyorum ben. Aşk olmalı ama duyarlılık da olmalı..

francesca mckennitt dedi ki...

Burada duyarlılık ne açıdan baktığınıza bağlı bence. Alex afişleri yakmak içim metroyu ve bir arabayı ateşe verdi mesela. Ben olsam hayatta yapamazdım :) Ama diğer açıdan biraz fazla duyarlı.

deep dedi ki...

fran.

a-ha işte doğru.
duyarlılıklar türlü türlü.
:)))

francesca mckennitt dedi ki...

Tabi ki türlü türlü. Mesela diyetteki bir kıza "Herkes kilosuna göre kalem kullanıyor" dersin falan. Türlü türlü :)

deep dedi ki...

ha ha ha ha ha.

biliyodum biliyodum buna takılacağını :))))))

senin kilolu olmadığını biliyorum kuzum. şaka yaptım kiii. :))

francesca mckennitt dedi ki...

Yaa tabi. Nereden bilecekmişsin. Elimdeki sıcak çikolatayı gittim döktüm lavaboya senin yüzünden ya :) Bugün gerçekten zibidisin!

deep dedi ki...

hiiiiii hemen bitter ye. bak tansiyonun düşer. hatırla geçen gün. şişt ama bak ciddi sölüyom. şaka yaptım. aman iyi ye boşver.

francesca mckennitt dedi ki...

Yok şimdi yemem, bir anda bütün çikolatalara düşman oldum ama akşama geçer tabi ki dayanamam. Ne fenasın sen.

deep dedi ki...

bana batıda fenağ derler.
fenağım ben.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

:)
Batıyla ilgili bi atasözü söyleyecektim. Atasözü değil de. Kovboy movboy. Hay allahım bulamıyorum. Üff beynim durdu yine :)

deep dedi ki...

batının en hızlı silah çeken kovboyu.
best and fast in the west.
:)

ry dedi ki...

evet onu fark ettim. ama zıtlık iyidir. ortaya yeni fikirler çıkmasını sağlar.

sen şimdi mavi göl filmini de seversin :(( bi fincan sıcak çikolata veya bir kutu dondurma :))

not: fazla uyku da kilo yapar. not 2 : diyet yapma spor yap. not3 : ne kadar yersem yieyim hep fit, yine fitim. bu da benim lanetim herhalde :))

Profösör dedi ki...

O zaman bu filmi izleyelim değil mi?

francesca mckennitt dedi ki...

deep hah işte öyle. Evet fast and the best in the west :)) Cinema paradiso'yu indirmiştim, onu izliyordum. Ara verdim şimdi :)

francesca mckennitt dedi ki...

ry onu izlemedim de çikolatayı severim bak. Ama her çikolatayı yiyemem. Bitter olacak mutlaka ve yoğun olacak, her markanın bitteri güzel olmuyor. Dondurma sevmem, soğuktan hiç hoşlanmam :))

7 saat uyku fazla mı? Benim standartlarıma göre indirgenmiş hali bu. Ayrıca diyet diyorum, spor da diyorum yazık bana diyorum! Fit diyor ya! Siz ikiniz anlaştınız mı bugün ne yaptınız, neden psikolojimi bozmaya çalışıyorsunuz yaa :D

francesca mckennitt dedi ki...

Profesör bence izleyin :) Çok güzel bu, gerçekten.

ry dedi ki...

saçmalama allah aşkına ne diyeti, sağlığını bozacaksın. sen de adriana lima olmayıver.

francesca mckennitt dedi ki...

Amaan Adriana da kimmiş :p Amaç sıfır beden olmak değil zaten canım. 50 kilonun altına düşmek yeterli benim için :)

ry dedi ki...

sıfır beden kaç kilo oluyor? ve neden 50 kilo altı? evlenirken peder bey ağırlığınca altın mı isteyecek? :))

francesca mckennitt dedi ki...

Valla onların boyu 1.75-1.80 olmasına rağmen 45 kilo falan oluyorlar, ben hesaplarıma göre 1.65 boyumla 48 falan olacağım; gayet normal yani. O yüzden 50 kilo altı :)

nil dedi ki...

francesca, enfes bir filmdir ve sen muhteşem betimlemişsin. j. binoche hayranlığım zaten malum :))izlemeyen kalmasın derim, sevgile r:)

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de izlemeyen kalmasın, çok güzel :) Buradan yine deepe teşekkür etmek lazım hihi.

Hayran olunmayacak gibi değil ama zaten. Sevgiler :)

sophie'nin dünyası dedi ki...

fransız sinemaası neylerse güzel eyler...izlemek lazım bunu da.

francesca mckennitt dedi ki...

Değil mi, öyleymiş. Sevdim genellikle izlediklerimi ama sinema hakkında pek bilgili değilim, konuşmayayım. Bence sen de bir edebiyatçı olarak seversin :)