9 Ocak 2011 Pazar

Türk aynştaynı: Oktay Sinanoğlu kitabı

Madem ki yarın fizikokimya vizem var, öbür hafta da finalim. Oktay Sinanoğlu'nu anmadan olmaz.


Ben bu kitabı okuduğum zamanlarda 1. vizemize yaklaşmıştık. Nasıl gaza getiriyor anlatamam. Neden çünkü Sinanoğlu, benim şuan elimde kuralları varken dahi yapamadığım konuları keşfetmiş bir adam. Hem de benim yaşımdayken.



Ona hep hayrandım. Çocukluğuma dayanır ulaşılmazlık duygusu Sinanoğlu'na. Bilim Çocuk'tan Bilim Teknik'e geçiş yaparken, hayallerimde sayılı insanlar vardı elbette. Bu kitaptan sonra daha da arttı ilgim. Böyle dahiler dünyaya her zaman gelmiyor. Okumak, öğrenmek, ders almak gerek. Sadece kimya değil, moleküler biyoloji, iktisat ve inanması güç de olsa dil bilimlerinde dahi teoremleri bulunuyor. Yaşadıklarını, karşılaştığı engelleri ve hayat felsefesini anlamak için bu kitabı okumak gerek. Okuyun, okutun.

39 yorum:

Bir İnce Ses dedi ki...

Adını çok duymuştum ama böyle kitabı olduğunu bilmiyodum..

Mia Wallace dedi ki...

inan merak ettim. Alıcam okicam francesca!

francesca mckennitt dedi ki...

Bir İnce Ses; aslında kitap ona ait değil, röportajdan oluşuyor. Onu yazmak isteyen bir gazeteci soru-cevap halinde bütün hayatını anlattıyor :)

Mia; al tatlım, oku bence de; Oktay Sinanoğlu'nu görünce "Ben insan mıyım ya?" dedim valla :))

Dışavurum dedi ki...

Merak ettim şimdi.
İçinde fizik, kimya sorusu hiç yok değil mi :)

absimisa dedi ki...

Muhtesem bir kitaptır, yazar kendine hayran bırakcak bir dille yazıyor ve icerdigi kucuk guzel sozler nitekim beyine cakılıp saklanılacak turden. Francesca Mckennitt, kitabı anımsaattıgın icin tesekkur ederim.
Okuyun okutun diyorum (:

francesca mckennitt dedi ki...

Dışavurum; yok tabii ki :)) Ancak konumundan dolayı, bahsediyor böyle şeylerden de tabii; adamın hayatı bilim :))

absimisa; kesinlikle katılıyorum :) Rica ederim, ben de öyle diyorum, okunsun ve daha çok tanınsın; çok daha fazlasını hak ediyor Sinanoğlu :)

Blush dedi ki...

Sinanoğlu ile tanışıklığım bende de bilim ve çocuk yıllarına dayanır :) küçüktük o zamanlar.

Dil teorileri vardoır evet üstelik zetnep korkmazla yarışacak kadar olmasada vardır.

femida dedi ki...

bye bye türkçe ile tanımıştım bn oktay sinanoğlunu gercek bir idol bence...güzel olmuş onu anman..

francesca mckennitt dedi ki...

Blush; evet değil mi :) En etkileyici kısmı da o kadar genç profesör olması bence :)

francesca mckennitt dedi ki...

femida; çok ilginç bir adam. Bu kitapta da hep kendi çevirdiği kelimelerden bahsediyor. Reaktör, reaksiyon vs. bunlar hep yasak :) Unuttum gerçi karşılıklarını ama biz fizikokimya sözlüğü var kendisinin.

Burak dedi ki...

Sinanoğlu gerçekten garip bir adam, etkileyici. Ama iddaa ediyorum benim lise zamanlarımda olduğu gibi 2 tane Türkçe manyağı veriyim yanına, 2 güne kalmaz soğursun Sinanoğlu'ndan da...

francesca mckennitt dedi ki...

Ama benim tek etkilenme sebebim Türkçe ile ilgilenmesi değil ki :) Hayat felsefesi. Boş durmak yok. İnsan bir şeyler üretmek için yaşamalı. Beni etkileyen bu :)

uyumuycam dedi ki...

severek ve etkilenerek okumustum zamanında..

francesca mckennitt dedi ki...

Okumuş olmana sevindim :) Çok güzel.

huyumkurusun dedi ki...

Bencede okumak ve okutmak lazım.Alayımda okuyayım.Zaten kızıyorum kendime şu ara, birşeyler okumuyorum diye..

francesca mckennitt dedi ki...

O zaman oku bunu :) Önemli bir insan, beni çok etkiliyor. Hoşgeldin ayrıca :)

huyumkurusun dedi ki...

Ben ekli sanıyorum seni bide baktım yoksun ekledim hemen.:);)

francesca mckennitt dedi ki...

Oh oh iyi yapmışsın :) Çünkü yorumlarını hatırlıyor gibiyim, görünce şaşırdım :))

ry dedi ki...

oktay sinanoğlu' nu yazmana şaşırdım. çoğu kişi adını bile bilmiyor. adını duyanların bazıları da yabancı bilim adamı değil diye önemsemiyor. ya da italya doğumlu o yabancı diyorlar.

Zennube dedi ki...

ben de alayım da okuyayım, merak ettim :))

francesca mckennitt dedi ki...

ry; Çok saçma. İtalya'da doğmasının sebebi babasının görevinden dolayı orada bulunması halbuki. Eleştirmek istedikten sonra..:) Çok değerli bir bilimadamı o.

Zennube;al, oku, pişman olmayacaksın :p

Modafobik dedi ki...

Müthiş ötesi bir insan ya, tapılası! :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bir de örnek alınası :))

burkan dedi ki...

dünya üzerinde bile böle insanların parmakla sayılabilir olmasına rağmen bunlardan birisinin türk olması ne kadar gurur verici ne diyelim türk, öğün, çalış, güven:D:D

francesca mckennitt dedi ki...

Di mi di mi. Ama kıymeti bilinmio ki burkiş, elden ne gelir

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

listeme ekledim. merak ediyordum, güzel bir özet yapmışın. teşekkurler

francesca mckennitt dedi ki...

Rica ederim :) Okunası bir kitap cidden.

Ayrı Yazılan De dedi ki...

ben de bir söyleşisine katılmıştım kendisinin. salon o kadar dolmuştu ki ayakta sıkışarak izlemiştim. elimde paltom, terler içinde. birçok kişi de dışarıda kalmıştı.

ona rağmen çok mutlu ayrılmıştım söyleşiden. tarif edilebilecek bir adam değil. bayağı uyanmıştım konuşması sırasında. başta dediklerine katılmasam, abartılı bulsam da sonra bir baktım o görüşü savunuyorum. evet, bulup okumak lazım

francesca mckennitt dedi ki...

Evet, söyledikleri düşünceleri o kadar önemli ki. Bizim okula da gelmişti birkaç ay önce ama hastaydım gidememiştim ve o kadar üzülmüştüm ki:(

]-[erbiRenk dedi ki...

çok iyi bir yazardır kendisi aslında kendisinde kitabında dediği gibi bilim adamı ama ülkede gerçekleri yazan yazar kalmadığı için mecburen yazar!

francesca mckennitt dedi ki...

:) Aynen öyle. Ama yazdığı zaman da çok çarpıcı yazıyor :) Gerçi bu kitapta sadece anlatıyor ancak 1. ağızdan olması çok önemli, her şey çok net, apaçık ortada.

]-[erbiRenk dedi ki...

Bu kitabını okumamıştım. Listeye aldım:)

francesca mckennitt dedi ki...

Bak burada bir gazeteci ona hayatını anlattırıyor gibi bir şey. Soru-cevap halinde, baştan sona doğru. Ama çok güzel biyografi gibi aynı. Oku bence de :)

]-[erbiRenk dedi ki...

Hedef Türkiye'de yanı mantıkla yazılmıştı. Tamamdır okuyacağım:)

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de onu okumadım gördün mü :) Finaller bitsin ben de onu okuyayım, karşılıklı yazarız :))

deepblueeagle dedi ki...

iyi adam iyi kitap iyi fran.

francesca mckennitt dedi ki...

iyi adam iyi kitap iyi deep :)

]-[erbiRenk dedi ki...

okuyalım yazışırız;)

francesca mckennitt dedi ki...

Tamam. Final haftam geçsin önce :))