14 Ocak 2011 Cuma

Rus Çarlığı'ndan Sahneler

Pera Müzesi yine harika bir sergiyle beni kendine hayran bıraktı. Bir gün İstanbul'dan gidersem, özleyeceğim ilk yerlerden biri olur burası. 


Rus Çarlığı'ndan Sahneler, adı üstünde; o zamana ait yaşam tarzını resimler yardımıyla anlatıyor. Açıkçası Rus ressamlardan böyle sağlam tablolar beklemezdim. Arkadaşımla gezerken, resmen kıskançlıktan çatladık "Biz niye böyle çizemiyoruz!" diye. Adamlar yapıyor beyler!


Her konuyu ayrı ayrı anlatmayayım diye, anlatımların da fotoğrafını çektim:) Fotoğrafa tıklayarak okuyabilirsiniz.



Burada adamın üstündekine dikkat, kıvrımlara bakar mısınız:


Mesela buradaki detaylar çok hoşuma gitti. 4. adam, hani iyice öne eğilmiş olan var ya. Hayatındaki boşluk ve bıkkınlık hissi çok net değil mi? Bu köleler, arkalarındaki gemiyi çekiyorlar. Döneme ait kölelik mantığının betimlenmesi.


Ve yine alışkın olduğumuz durum. Bu yüzyıllardır değişmiyor:


Erken yaşta zorla evlendirilen bir kızın, düğünden önceki hali:


Rus Çarlığı deriz de Tolstoy olmaz mı! Buyrun size Tolstoy portresi:




Bir de diyoruz ya, "Ne olacak bu memleketin hali?" diye. İşte bunu yüzyıllardır söylüyorlarmış meğerse. Platon'un yazılarında da diyordu ya, "Gençlik ne hale geldi.." diye. Onun gibi.



Serginin küçük bir kısmı tabii gösterdiklerim. "Sergi mi ne sergisi" dediyseniz bunlar yeterli olur. "Aaa ne güzeel" dediyseniz doğru Pera Müzesi'ne!



41 yorum:

crazywomenrosemary dedi ki...

SERGİNİN BİTİŞ TARİHİ NEYDİ ACABA?

francesca mckennitt dedi ki...

20 mart :)

crazywomenrosemary dedi ki...

PERA DA İSE GÖRMELİYİM NASIL NASIL!!!

crazywomenrosemary dedi ki...

28 ocak kadar bir segi daha vardı gitmişken her ikisini de gezerim sanırım o da KAHLO nun ki...gitmeliyim,görmeliyim...mutlaka mutlaka...:))

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de git, sen seversin :) Hayran kalacaksın resimlere rosemary :)

francesca mckennitt dedi ki...

Frida da marta kadar. Diğerleri de kalıcı sergi zaten. Başka bir müzede mi dediğin sergi acaba? Gitmelisin, Frida da kaçmaz. Hatta onu daha da uzatırlar bence, çok talep var çünkü :)

Nedret dedi ki...

İstanbu'da yaşamanın üstünlüğü. Yutkunup kalıyoruz:)

francesca mckennitt dedi ki...

Bu durumda da ben devreye giriyorum işte, kaçak kaçak gösteriyorum size sergileri :))

francesca mckennitt dedi ki...

Güzel bence de :)

Lou Salome dedi ki...

Ben de gideyim önümüzdeki hafta :D:D
Bu arada nasıl çektin resimleri "resim çekmek yassah kardeşim" görevlilerinden gizli :P

francesca mckennitt dedi ki...

Ayıp ettin, uzmanlaştım bu konuda:p Yok yok, Pera Müzesi'nde sadece flashlı çekim yasak ki mantıklı olan da bu zaten :) Git git git.

Sylvie ribeL_ dedi ki...

gidilesi biyere benziyo canım, finallerden sonra istanbula evime gidince giderim ki ben buraya :D

francesca mckennitt dedi ki...

Demek İstanbullusun sen de. Bilmiyordum. Git, sevgilini de götür hatta birlikte gezin, sonra İstiklal'de üç-beş tur atın, sonra Küçük Parmakkapı Sokak'taki herhangi bir cafeye oturup sohbet edin birkaç saat :)) İki dakikada senaryoyu hazırladım hihi.

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Ailem istanbulda yaşıyor evet, zaten annemle babam sömestrda artvine memlekete gitcekler, sevgilimde bize gelcek :D ben pek yer bilmiyorum istanbulda, aklına başka yerlerde gelirse söle de gezeyim gezdireyim :D

francesca mckennitt dedi ki...

Oh ya keyfe bak! Nasıl yerleri seviyorsun ki sen? Ona göre listeleyeyim, yazayım sana :)

deepblueeagle dedi ki...

bir hanedan üyesi olarak sen bizden daha çok şey hissedersin tabii böyle yerlerde franiyoviç kennitevski.

francesca mckennitt dedi ki...

Franiyoviç Kennitevski :)) Deep bugün neşelisin. Bize yolladığın pozitif enerjiler sana kat kat geri dönüyor sanırım :)

Dedim ya. İbrikçibaşı :))

Sylvie ribeL_ dedi ki...

eğlenebileceğimiz yerler olsun, aynı zamanda birşeyler de öğrenebiliriz tabi, yeri gelsin muhabbet edebilelim, yeri gelsin susalım dinlendirsin orası bizi.. çok şey mi istedim ne ?

Dışavurum dedi ki...

Ben de senin hissetiklerini hissettim resimlere bakarken. En çok da sondaki resmi sevdim, bu resmin ortaya çıkış sebebi de bir o kadar etkileyici değil mi?
Frida için gitmiştim ama bu resimleri iyi ki görmüşüm diye çıktım müzeden.

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; iste bakalım :) Düşüneyim güzel güzel listeleyeyim sana. Gerçi benim sevdiğim yerleri sen sevmeyebilirsin, öznel görüş bu sonuçta ama olsun :)

Dışavurum; evet, bir de insan düşünüyor ya "Ne değişti ki?" diye, o yüzden güzel :) Ben de aynı şekildeydim, bu kadar iyi olmasını beklemiyordum; iyi ki gitmişiz :)

girlythings dedi ki...

çok şanslı gördüm seni :)
rusların sanat adına yaptıkları hiçbirşey seni şaşırtmasın
bu arada rus çarlığından sahneler başlığıyla, köleli resmin (volga ameleleri) sahibi ve sıkı bir çar muhalifi olan İlya Repin'in ruhunu şad ettin. :D
öperim

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Evet İlya Repin'den bahsediyordu bilgilendirme kısmında.
Vallahi şaşırdım ne bileyim. Edebiyatta, sporda falan neyse de resimde.. Vay yavruşkalar vay :)

Şanslı derken. Ne bakımdan şanslı?

girlythings dedi ki...

bu şaheserleri bu kadar yakından gördüğün ve bir döneme onlar vasıtasıyla tanıklık edebildiğin için şanslısın :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Uuuu beybi çok özendim şimdi gitmek isterdim:)

francesca mckennitt dedi ki...

:) Evet. O hissi çok seviyorum. Özellikle önceden görmek istediğim bir şeyse. Frida'nın sergisine gitmeyi kaç gün erteledim. Sonra içeri girdik, bir türlü sergi salonuna giremedim :) Heyecandan.. Antik kentlerde de böyle olurum ben. Başka bir ana ışınlanıyorum sanki :)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak olur bence; uu beybii :)) Gidebilirsin ki hala. Sakarya dediğin iki adım yer. Ben günübirlik gittim geldim oraya. Hem de trenle :)) Hadi bu haftasonu atla gel, hem yorgunluğun geçer :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Şekercim arkadaşım geliyor yarın İstanbuldan bi de annemlerin İstanbul fobisi mevcut panik oluyorlar gittikçe germiyorum ortamı:)

francesca mckennitt dedi ki...

Aa doğru, Esra :) Peki o zaman. 20 marta kadar açık. İşte ortamın gerilmeyeceği bir zaman gel :))

Zennube dedi ki...

güzel bir sergiymiş, gidip görmek lazım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Git gör valla, müebbeti yersek göremeyiz bir daha sergi falan! :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Du bakalım neler olacak belki bi fırsat olur:) Keşke İstanbulda olsam:)

francesca mckennitt dedi ki...

Umarım olur :) Sen aslen de Sakaryalısın değil mi? Sadece iş ve okul için orada değilsin yani?

inanirsakolurbence dedi ki...

Sakaryalıyım tatlım okul Çanakkalede bitti şimdi ailemin yanına döndüm dizimi kırıp oturuyorum:D Sakaryalı kim var başka gelmişsin buralara:D

burkan dedi ki...

güzel bi sergiye benziyo teşekkürler francesca:D:D

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; hadi ya, benim de kardeşimle babaannem Gelibolu'da; 18 martlısın demek :)) Lisedeki okuldan ve dershaneden Sakarya'yı kazanan çok arkadaş vardı, ziyarete geldim ben de :)

burkan; rica ederim burkiş :)

huyumkurusun dedi ki...

İstanbul'un ve peranın tadını çıkar gez bakalım.:)

francesca mckennitt dedi ki...

Çıkarıyorum valla, adı üstünde Addictive Istanbul :)

Miyuki dedi ki...

foto çekmek yasak değil miydi ya hu ?! :D

francesca mckennitt dedi ki...

Flashlı olmadığı sürece yasak değil :))

Noni dedi ki...

Rus ressamlar muhteşem, ben burdaki eserlere ağzım açık bakıyorum, eski döneme ait portler sanki fotoğraf makinesiyle çekilmiş gibi, gerçekten sanata karşı ilgi ve özenleri takdir edilcek boyutta...

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de bu sergiden sonra anladım, makine kötü olduğu için belli olmuyor ama hepsi birer şaheserdi :) Mesela o Puşkin Cafe'yi vs. gördükten sonra iyice özendim, ne kadar güzel korumuşlar tarihlerini. Biz de yüzlerce senelik eserleri yıkıp gökdelen yapıyoruz.. Çok üzülüyorum ama elimizden de bir şey gelmiyor pek :(