12 Aralık 2010 Pazar

Bir gezginin inanılmaz yaşam öyküsü

Rey kentinde, yaklaşık 3000 yıl önce...


Bir insan, inanç tapınaklarında bir daha kan akmaması için yemin eder.


Bunun için onlarca şehir gezer. Defalarca ölümün eşiğinden geri döner. Başına gelen hiçbir şey onu yıldırmaz.


Felsefesi kuvvetlidir: Önce bütün dinleri öğrenmeliyim. Hepsini karşılaştırıp bir sonuca varmalıyım.


Milattan önce. İlk defa soyut Tanrı fikrini ortaya atan bu gezgin kimdi dersiniz?


                        Zerdüşt Spitman.


İnsanın düşünce tarzını zenginleştirdiği gibi, Antik İran mitolojisi hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Kitapla ilgili eleştirebileceğim tek nokta: Bir bakıyorsunuz aradan 5 dakika geçmiş, bir bakıyorsunuz 5 yıl. Okurken insanın kafası allak bullak oluyor. 

Son olarak; bir fikir vermesi için:

"Sana zarar verirler."
"Versinler."
"Sana deli derler."
"Desinler."
"Gözünün yaşına bakmaz öldürürler."
"Öldürsünler."
"İlk fırsatta seni şehirden dışarı atacaklar."

"Atsınlar, öldürsünler, yaksınlar... Ben görevimi yapacağım."

22 yorum:

burkan dedi ki...

böleleri gerekli her memlekete:D

francesca mckennitt dedi ki...

Gerekli tabii ama olanlar da kıymetini bilmiyor ki, çok uzağa gitmeye gerek yok yani :)

8ex-en8 dedi ki...

Tanrı aslında soyut değildir ama neyse karıştırmiim ben susiim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bu benim değil, Zerdüşt'ün fikri; karıştırmayalım :)

CEPAYNASI dedi ki...

böyleleri de bıkıyor ,yoruluyor bazan...

francesca mckennitt dedi ki...

Zerdüşt bıkmamış, bak 3000 sene sonra hala onu anlatıyorum :) Ama sonu hiç hoş olmamış, orası kötü işte. Bütün hikaye gururlu devam ederken sonuna gelince insan hayalkırıklığına uğruyor, üzülüyor.

bendensonra dedi ki...

ilginç bir kitava benziyor

francesca mckennitt dedi ki...

Evet, ilginç oldukça :)

Moda Çıkmazı dedi ki...

bu tarz kitaplar insanı bir anda içine alıyor ve sonunda iyi şeyleri umut ettiriyor. Ama kitabın sonunda hayalkırıklığı yaşattı ve üzdü demişssin. Benimde etkisinde kalacağım kesin!

deepblueeagle dedi ki...

tam sevdiğim adamlar.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

son söz çok güzel. kesinlikle katılıyorum. işyerinde hissettim kendimi birden :)

thalassapolis dedi ki...

İran mitolojisini severim okumam da fayda var sanırım teşekkürler sevgiler :)

mine dedi ki...

değişik bir kitap ilgimi çekti okumalı en kısa sürede ...

francesca mckennitt dedi ki...

Moda Çıkmazı; hikaye güzel, olayların gelişimi de güzel ancak Zerdüşt sonunda ölüyor ve pek asilce olduğu söylenemez. O yüzden hayalkırıklığına uğradım, bir de Zerdüşt'ün ölümünden sonra, yarattığı toplum ne hale geldi onu da yazmamışlar; onu merak ettim.

deepblueeagle; -lar derken :) Ama Zerdüşt'ü sevdiğini tahmin etmiştim zaten, özellikle son yazından sonra :))

Zeynep Özmen Ünlü; çok idealist bir çalışan yaklaşımı değil mi :)) En vurucu kısım burasıydı bence kitapta.

francesca mckennitt dedi ki...

thalassapolis; rica ederim :) Benim pek bir fikrim yoktu o konuda açıkçası ama bu kitaptan sonra ben de meraklandım, araştırıyorum şimdilerde :)

mine; oku, yaz sen de fikirlerini; bir de senden dinleyelim :)

mintininmutfağı dedi ki...

selamlar arkadaşım.çok hoş bence...kesinlikle gerekli:)9
sevgi ve saygılar bırakıyorum bu anlamlı bloğa...

crazywomenrosemary dedi ki...

Kısa bir ayrılık yaşadıktan sonra buradayım
Mimlendin canım bana bir koşu uğrasan diyorum..:))

francesca mckennitt dedi ki...

mintininmutfağı; Bence de okunmalı:) Anlamlı blog; bu kelime beni çok mutlu etti, sevgilerimle :)

crazywomenrosemary; namanallahım yüzbinmilyon mim birikti nasıl başa çıkacağım bilemiyorum rosemary!

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Yazdıkların sayesinde evet okunacak dediğim kitaplar arasına girdi tşkler kardeşim

francesca mckennitt dedi ki...

Rica ederim, bence sen de seversin eda ablacım :)

parmakuçlarım dedi ki...

sevgili fran; bi kağıt bir kalem şart oldu kitapları not almam gerek..güzel seçimler..çok teşekkürler..ardından geliyorum fazla uzaklaşma:)

francesca mckennitt dedi ki...

parmakuçlarım; bunu duymak beni mutlu etti, okursan yorumlarsan ne çok sevinirim :)) Okuyalım hepimiz, öğrenelim :)