29 Kasım 2010 Pazartesi

Zamyad gününde bir yıkım

Her ayın 28'i Zamyad günüdür antik İran mitolojisine göre. Zamyad, toprağın bereketini arttırır; doğayı düzene sokarmış, antik Yunan'daki Kibele gibi. Binalar ayın 28'inde inşa edilir, fidanlar ayın 28inde dikilirmiş. 

Zamyad; uğurlu gün. Zamyad'ın kutlandığı zamanlardan 2500 yıl sonra... 2010 kasımının 28'inde bir tarihi kül ettik. 


Haydarpaşa'yı görünce içim sızladı bugün. Tüm o yara beresine rağmen ihtişamından bir şey kaybetmemişti. Tarihi yarımadaya gittim; Eminönü, Sultanahmet, Çemberlitaş, Beyazıt... Benim İstanbul'u yaşadığım yerler. Hepsiyle vedalaştım artık. Biliyorum ki zamanla yok olacaklar. Tarihi koruyacak, savunacak insanlar kalmadı artık burada. Olanları da yok etmek çok kolay onlara göre; bir kıvılcım yetiyor da artıyor bile.

14 yorum:

burkan dedi ki...

diğer ayın zamyadında da şu ampuller bi sönsede kurtulsak şunlardan nolur ya allahım bi mucize nasip et yarabbim. özelleştiremeyince yaktı şerefsizler tarihimizi...

francesca mckennitt dedi ki...

Tam emellerine ulaşamadılar burkan ama oradan buradan şuradan mahvediyorlar bir şekilde..

Bero dedi ki...

Anılarım mekanı, 08:15 vapuru ile okula giderken her sabah şöyle bir baktığım, ada vapurunda Fransız turistlere elimle işaret edip "işte bakın o güzel bina Haydarpaşa Garı'dır" dediğim yer.
İçim buruldu.

francesca mckennitt dedi ki...

Benim de, farklı farklı. Anlatmak istedim burada ama gizleyesim geldi birden yeniden; üzüldüm.

deepblueeagle dedi ki...

ne akıllıca ve duyarlı bir yazı.
senin tarzın kimsede yok fran.

francesca mckennitt dedi ki...

Teveccühünüz efendim, teşekkür ederim :)

Bellavista! dedi ki...

ve artık gittikçe sonuna gelmeye başladık sanki dünyada güzel olan her ne varsa

francesca mckennitt dedi ki...

Sanırım öyle bella :(

crazywomenrosemary dedi ki...

Oldum olası duyarlı olamadık Tarihi Eserlerimizi koruyup,kollama konusunda,hazin,yazık.

francesca mckennitt dedi ki...

Öyle evet. Üzülmekten başka bir şey gelmiyor elimden ne yazık ki. En baştakiler duyarsız ilk, o sebepten.

crazywomenrosemary dedi ki...

Yangın üzüntüsünün üzerine belki teselli edebilirim seni..Bloğumda ödülün var .:))

francesca mckennitt dedi ki...

Nötrleştim şimdi:p Çok teşekkürler :)

Özlem dedi ki...

Baştakiler her şeyi o kadar iyi biliyolar ki,artık olumlu bakılcak bi tarafı yok hiçbi olayın.Bugün haydarpaşa garının yanmasına göz yuman yarın o direkten türk bayrağı indiğinde yine aynı şekilde bakıcak aval aval.Ama biz hala kendi yağımızda kavrulalım,her şey cayır cayır yanıp kül olurken bizde hala bir kıvılcım yok.Çok yazık...

francesca mckennitt dedi ki...

Kıvılcımlar var ama diğerlerinin rüzgarıyla sönüyor sevgili Özlem. Çok üzülüyoruz, üzülüyoruz ama gerçekten elimizden çok az şey geliyor.